مصاحبه بناب نیوز با رییس اداره ورزش و جوانان بناب

مصاحبه ی زیر گفتگوی انجام شده با سید مجید یزدانی رییس اداره ورزش و جوانان بناب می باشد که در 3 قسمت مسابقات جام رمضان بناب، مباحث ورزشی و عمرانی این اداره، و مسائل مربوط به حوزه ی جوانان آماده شده است.

توجه شما را به  این مصاحبه  جلب می کنیم.

بناب نیوز: با تشکر از قبول مصاحبه توسط جنابعالی، لطفا خلاصه ای از برگزاری مسابقات در رشته های مختلف در طول ماه مبارک رمضان ارائه دهید.

مسابقات ورزشی جام رمضان بناب امسال نیز به روال سال های گذشته و البته با کیفیت بالاتری برگزار شد.

مسابقات والیبال با توجه به پایان مرمت سالن خانه والیبال بناب  با حضور چهار تیم از شهرستان های بناب، مراغه، میاندوآب، و ملکان برگزار شد.

در این مسابقات تیم ملکان به مقام قهرمانی دست یافت.

متاسفانه در چند سال گذشته در والیبال سالنی پسرفت داشته ایم که از دلایل این امر می توان به نبود سالن اختصاصی مناسب، نبود انگیزه در میان بازیکنان، و تمرکز زیاد بر روی والیبال ساحلی اشاره کرد.

در زمینه بازی های فوتسال، امسال برای اولین بار مسابقات را در 3 سالن مجتمع بزرگ ورزشی بناب، شهر خوشه مهر، و قره چپق برگزار کردیم .

در این دوره بر اساس تجربیات گاها ناخوشایند سال های قبل برنامه ریزی های وسیعی به عمل آمد که باعث به صفر رسیدن حواشی و تنش ها شد.

به دلیل برگزاری بسیار خوب مسابقات در قره چپق تصمیم داریم سال آینده تعداد تیم های شرکت کننده در این سالن را افزایش دهیم.

مسابقات فینال بخوبی و با حمایت مسئولین شهر نظیر نماینده شهرستان در مجلس، بخشدار مرکزی بناب، اعضای شورا، و دیگر مسئولین شهر برگزار شد و از لحاظ کیفیت و نحوه برگزاری نسبت به سال های قبل در وضعیت بهتری برگزار شدند و جوایز نقدی اهدایی به تیم ها نیز افزایش یافته بود.

امسال مسابقات بسکتبال جام رمضان برای اولین بار در بناب برگزار شد و با اینکه نوپا هستیم و برای اولین بار تمرینات این رشته شروع شده است، ولی با وجود بازیکنان باانگیزه و مربیان توانمند بومی کم کم خواهیم توانست حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.

در مسابقات تنیس روی میز جام رمضان بناب نوزده تیم شرکت کرده بودند که در سالن تنیس روی میز اداره ورزش و جوانان بناب به رقابت پرداختند.

نکته جالب این که مسئولین استانی از حضور این تعداد تیم اظهار شگفتی می کردند چرا که حتی در مرکز استان هم این تعداد تیم در رشته ی تنیس روی میز وجود ندارد.

بناب نیوز: لطفا کمی در مورد فلسفه ی برگزاری چنین مسابقاتی و همچنین برنامه هایتان برای مسابقات سال های آینده توضیح دهید.

مسابقات جام رمضان بیشتر به عنوان یک فستیوال ورزشی مطرح هستند و مردم نیز علاقه ی بسیاری به ادامه برگزاری این رقابت های از خود نشان می دهند.

امسال استقبال چشمگیری از این مسابقات به عمل آمد و ما سعی خواهیم کرد سال آینده مسابقات جام رمضان را با بهتر و زیباتر برگزار کنیم.

برنامه امسال ما عدم استفاده از بازیکنان غیر بومی جهت کاهش حاشیه ها بود.

جلسات کمیته انضباطی نیز بصورت مرتب برگزار می شد و چندین تیم به دلیل مسائل انضباطی و صغر سنی از مسابقات کنار گذاشته شدند.

بنده در زمینه ی مدیریت استراتژیک سعی دارم قابلیت متمایز اداره ورزش و جوانان بناب را به سمت پاسخگویی و نقد پذیری ببرم.

لذا از کاربران محترم سایت بناب نیوز درخواست می کنیم تا ما را با نقدهای سازنده خود یاری کنند و ما نیز کاملا شنوای این نقدها خواهیم بود.

بناب نیوز: اخیرا شاهد همکاری های خوبی بین اداره ورزش و جوانان با شهرداری بناب بوده ایم بطوریکه چندین پیست از قبیل موتورسواری، اتومبیلرانی، و سوارکاری به بهره برداری رسیده اند.

آیا برنامه های مشترک دیگری را نیز دنبال می کنید؟ البته باید عرض کنم که برنامه احداث پیست ها از قبل وجود داشت و ما تنها پیست سوارکاری را پیشنهاد دادیم.

استفاده نرم افزاری از این پیست ها بر عهده است.

برای افتتاح آنها چندین جلسه با شهرداری بناب برگزار کردیم و خوشبختانه با استقبال چشمگیر مردم برگزار شد.

شهرداری بناب به این نکته واقف شده است که می توان از طریق ورزش نیز به مردم خدمت رسانی نمود.

امیدواریم این روند مثبت با ورود آقای رهبرفام به ترکیب شورای شهر بناب قوت گیرد و برنامه ها برای شروع بکار باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری بناب محقق گردد.

باشگاه فرهنگی ورشی شهرداری بناب در چندین رشته فعالیت خواهد نمود و با وجود آن جوانان بنابی خواهند توانست به رده های  بالای ورزش کشور راه یابند.

بناب نیوز: برنامه هایتان برای گسترش رشته های ورزشی به چه ترتیب می باشد؟ علاوه بر تلاش برای تقویت رشته های ورزشی موجود، سعی نموده ایم آموزش و تمرینات رشته های ورزشی جدیدی را نیز آغاز نماییم که بسکتبال ، هندبال، و تنیس خاکی از این جمله اند.

همچنین برنامه های ویژه ای نیز برای فعالیت منسجم تر در رشته ی شنا  تدوین شده است.

بناب نیوز: پروژه های عمرانی ورزشی بناب نظیر استادیوم ورزشی و سالن باستانی بناب در چه سطحی از پیشرفت قرار دارند؟ چه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد؟ استادیوم ورزشی پنج هزاری نفری بناب در حال حاضر 35 درصد پیشرفت داشته است و هم اکنون کار احداث جایگاه ویژه ی آن در دست اقدام است.

البته ذکر این نکته ضروری است که این استادیوم قابلیت ارتقا به ده هزار نفری را نیز دارا می باشد.

سالن ورزشهای باستانی بناب یک طرح ملی است که فعلا از پیشرفت چندانی برخوردار نیست.

برای احیای سالن خانه والیبال با کمک نماینده محترم بودجه ای منظور شده بود که خوشبختانه این سالن بصورت کامل مرمت و بجای سکوهای فرسوده ی قدیمی، تعدادی صندلی در آن نصب شده است.

سالن چلقایی انشاءاله تا دهه ی فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

امیدواریم دولت جدید اعتبار سالن روشت بزرگ را نیز بازگرداند.

بزرگترین مشکل در زمینه ی طرح های عمرانی بحث نگهداری از این فضاها می باشد.

البته سعی کرده ایم با توجه به هزینه های بسیار بالای نگهداری مجتمع ورزشی بناب مکاتباتی در جهت حل این مشکل انجام دهیم.

همچنین نبود خوابگاه برای ورزشکاران باعث شده است که نتوانیم میزبانی مسابقات مهم و بزرگ را بدست آوریم.

متاسفانه در دوره ی نمایندگی قبلی، اعتباری که برای احداث ساختمان خوابگاه ورزشکاران منظور شده بود را برای احداث سالن ورزشی در روشت بزرگ اختصاص دادند که آن سالن هم تکمیل نشده و در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد.

یکی از آرزوهای من ایجاد یک سالن ورزشی مخصوص بانوان است که در کنار آن یک مهد کودک نیز احداث شود تا خانم های خانه دار بتوانند با فراغ بال در آن به ورزش بپردازند.

 متاسفانه بانوان خانه دار نمی توانند بخوبی به امر ورزش بپردازند و این زمینه ساز بسیاری از مشکلات فیزیکی و روحی در این قشر می شود.

احداث چنین مرکزی می تواند به الگویی در میان تمامی شهرهای ایران بدل شود.

بناب نیوز: هم اکنون سرانه ورزشی در شهرستان بناب به چه میزان می باشد؟ سرانه ی ورزشی بناب در حال حاضر بسیار پایین تر از میزان استانداردهای کشوری است.

این سرانه برای فضاهای روباز شهری 11/ 0 متر مربع و برای اماکن سرپوشیده 0/17 متر مربع می باشد در حالیکه استاندارد کشوری در این زمینه 4 متر مربع است.

بناب نیوز: با توجه به اینکه امور جوانان نیز زیر نظر این اداره برنامه ریزی می شود قدری نیز در این باره توضیح دهید.

  در زمینه ی ستاد جوانان، منتظر ابلاغ سیاست های جدید از سوی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم هستیم.

البته مباحثی در زمینه ی جدا شدن امور جوانان از این وزارت خانه نیز وجود دارد.

در تابستان امسال تمرکز اصلی ما بر روی بحث اوقات فراغت جوانان بود و در همین راستا تعداد ورزشکاران سازمان یافته را از 3500 نفر به 4000 نفر رساندیم.

همچنین برنامه هایمان برای تشکیل ستادها و کمیته های جوانان را ادامه خواهیم داد.

در خصوص جشنواره علی اکبر نیز لیست هایمان را آماده نموده ایم و منتظر واریز اعتبار هستیم.

در حقیقت بناب اولین شهرستان در استان بوده است که تمامی امور مربوط به جشنواره را انجام داده است.

بناب نیوز: با تشکر از وقتی که برای مخاطبین بناب نیوز اختصاص دادید.

آرزومندیم در تمامی امور موفق و پایدار باشید.

من هم از شما و همکارانتان در این پایگاه خبری تشکر می کنم و آرزوهای موفقیت برای تمامی همشهریان عزیزم می نمایم.