كارخانه توليد انواع كارتن در شهرستان بناب دچار آتش سوزي شد و منجربه وارد شدن خسارات مالي به كارخانه گرديد.

مدير اين واحد توليدي نبود راه مناسب در شهرك صنعتي بناب را يكي از مشكلات شهرك صنعتي بناب دانست و گفت: عليرغم گذشت بيش از پنج سال از سرمايه¬گذاري در اين شهرك متاسفانه اين شهرك متولي نداشته و عليرغم درخواست هاي مكرر از مسئولين مبني بر حل مشكلات اساسي اين شهرك از جمله راه مناسب، تلفن، گاز و .

هنوز هيچ يك از آن ها حل نشده است.

محمدباقر جباري افزود: به دليل عدم وجود راه مناسب و دسترسي به شهرك خودروهاي آتش نشاني با تاخير در صحنه آتش سوزي حاضر شدند.

وي توليد روزانه اين واحد را 45 هزار عدد انواع جعبه و كارتن در روز اعلام كرد و در خصوص علت آتش¬سوزي نيز گفت: فعلاً مشخص نشده ولي بنده بعد از ظهر و بعد از تعطيلي كارخانه عازم منزل بودم كه بلافاصله بعد از نيم ساعت ضمن تماسي توسط همسايه هاي كارخانه اعلام كردند كه كارخانه در حال آتش سوزي است.

ولي موضوع تحت بررسي است.

جباري كل خسارات وارده به كارخانه را حدود 25 ميليارد ريال اعلام كرد و از مسئولين براي حل مشكلات استمداد طلبيد.

برخي شاهدان حادثه عدم وجود ماسك توسط آتش نشانان را علت تاخير خاموشي اين كارخانه اعلام كردند.

شهردار بناب نيز كه از اولين ساعات اين حادثه در صحنه آتش سوزي حاضر بود با رد هرگونه تاخير و عدم وجود ماسك توسط آتش نشانان گفت: بنده و مامورين آتش نشاني بلافاصله در محل حادثه حضور يافتيم و عليرغم اينكه از مسئولين كارخانه هيچ كدام در محل حضور نداشتند ابتدا در كارخانه را همسايه ها باز كردند بعداً مامورين آتش نشاني وارد عمل شدند.

سيداسدا.

مجتبي پور افزود: در اين عمليات آتش نشاني هاي شهرهاي مراغه-ملكان-عجبشير و همچنين آتش نشاني نيروگاه سهند بناب و مجتمع فولاد بناب در مهار آتش سوزي مسئولين بناب را همراهي كردند كه جا دارد از آن ها تقدير و تشكر به عمل آيد.

مسئول آتش نشاني شهرداري بناب نيز مي گويد به محض دريافت خبر در صحنه آتش سوزي حضور يافتم.

ولي به جهت نبود جاده مناسب براي ورود به اين شهرك خودروهاي آتش نشاني مجبور شدند 10 دقيقه منتظر بمانند تا قطار عبور كرده و خودروهاي آتش نشاني از ريل قطار عبور نمودند.

احدشاكري ضمن تقدير و تشكر از همكاران خود در شهرهاي مراغه-ملكان-عجبشير و همچنين آتش نشانان مجتمع فولاد بناب و نيروگاه سهند افزود: اين گونه آتش سوزي كه امكانات و وسايل موجود اكثراً آتش زا بودند ظرف 2 ساعت توسط آتش نشانان مهار گرديد.

به گفته وي در اين عمليات 25 سرويس توسط آتش¬نشانان آب استفاده گرديد.

وي در خصوص دلايل آتش سوزي نيز گفت: فعلاً علت آتش سوزي مشخص نشده و دلايل آن توسط كارشناسان امر تحت بررسي است.

رئيس هيات امناي شهرك صنعتي بناب نيز كه در كنار ساير مسئولين و امدادگران در حال خاموش كردن آتش سوزي بود با انتقاد از روند حل مشكلات شهرك صنعتي اين شهرستان گفت: براساس قانون نظام جمهوري اسلامي در يك منطقه اي كه 13 خانوار در آن ساكن باشند دولت موظف به حل مشكل آب، برق، تلفن و راه مناسب و .

براي ساكنين آن محل مي باشد ولي اين شهرك كه از بزرگترين شهرك هاي صنعتي در كشور بوده و داراي 60 واحد صنعتي كه 40 واحد آن كاملاً فعال مي باشد ولي زيرساخت هاي اين شهرك از جمله تلفن، گاز و راه مناسب آماده نمي باشد.

يحيي خيريه افزود: عليرغم تشكيل جلسات متعدد و قول هاي مسئولين تاكنون مشكلات اين شهرك لاينحل مانده است.

وي تصريح كرد: به جهت نبود جاده دسترسي مناسب به شهرك صنعتي، خودروهاي آتش نشاني مجبور شدند با طي نمودن بيهوده مسافت حدود 65 كيلومتري با تاخير در صحنه آتش سوزي حاضر شوند.

وي در ادامه گفت: در اين آتش سوزي اموال و دارايي يك سرمايه گذار از بين نرفته، بلكه به بيت المال اين كشور خسارت وارد شده و اميدواريم مسئولين امر در خصوص حل مشكلات اين شهرك قدم هاي لازم و اساسي را بردارند.