جلسه شورای اداری بناب هفته گذشته در فرمانداری بناب برگزار شد.

در ادامه گزارش کوتاهی از اهم موارد مورد بحث می خوانید.

ریاست اداره محیط زیست بناب از نصب سیستم غبار گیر در مجتمع فولاد بناب جهت کاهش میزان آلودگی های ایجاد شده توسط این مجتمع خبر داد و افزود این مجتمع تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از احداث واحد کود خشک کن برای مرغداریهای بناب و حوض بتنی در نیروگاه حرارتی سهند بناب جهت جلوگیری از سرریز مازوت مورد استفاده در این نیروگاه به زمینهای اطراف خبر داد.

ریاست اداره محیط زیست همچنین خاطر نشان کرد: بناب اولین شهر در ایران می باشد که زباله های مراکز دولتی و بیمارستانی بصورت منظم جمع آوری و بی خطر می شوند.

حسن زاده رییس آموزش و پرورش بناب در زمینه ی هزینه های خدمات عمومی برای مدارس سخن گفت و از مسئولین ذیربط خواست در اینگونه هزینه ها تخفیفاتی را برای مدارس قائل شوند.

به گفته وی 73 مدرسه در بناب هوشمند سازی شده اند و بقیه در انتظار یاری مسئولین می باشند.

علی سلطانی وش فرمانده انتظامی بناب سخنران بعدی این جلسه بود.

وی اجرای طرح امنیت اخلاقی و جمع آوری ماهواره در بناب را از طرح های مورد اجرا در نهاد تحت ریاست خود عنوان کرده و لزوم اجرای این دو طرح سخن گفت.

سلطانی وش از روسای ادارات و نهادها خواست مسئله ی پوشش و ظاهر کارکنان ادارات تحت مدیریت خود را با اهتمام بیشتری پیگیری نظارت کنند.

وی همچنین از مسئولین مدارس و دانشگاهها خواست با توجه به تعطیلی تابستان در جهت حفاظت از اموال خود با نیروی انتظامی همکاری کنند.

در انتهای این جلسه فرماندار بناب از حضور استاندار آذربایجان شرقی در چهارشنبه این هفته خبر داد.

در این سفر ، بیگی سلف سرویس دانشگاه بناب و سالن ورزشی روستای قره چپق را افتتاح خواهد کرد.

به گفته برقی اعتبارات استانی بناب 11 میلیارد و هفتصد میلیون تومان و اعتبارات ملی بناب 22 میلیارد تومان می باشد که از این حیث در وضعیت خوبی نسبت به سایر شهرستانها قرار داریم.

وی طرحهای هادی روستایی و بهسازی راه ها را از طرحهای موفق اجرا شده در این شهرستان عنوان کرده و وضعیت شهرستان را ار نظر اجرای طرحهای ملی مناسب ارزیابی کرد.

وی در ادامه از طرح پرتودهی مرکز تحقیقات بناب یاد کرده و خاطر نشان کرد: این طرح جهت نگهداری و انبارداری محصولات کشاورزی برای افزایش مدت نگهداری اجرا میشود و فاز اول آن در سطح شهرستان و فاز دوم در سطح شمالغرب کشور انجام خواهد شد.

برقی طرح های ملی دیگر بناب را شامل طرح آبرسانی به دشت بناب، ورزشگاه 10 هزار نفری، پل روگذر میدان معلم، کانالهای پایاب 3 و 4، و تصفیه خانه بناب ذکر کرد.

فرماندار بناب از روسای ادارات خواست با نماینده جدید در تعامل باشند و مشکلات ادارات خود را به وی منتقل کنند.

وی همچنین از باقری بنابی خواست برای اختصاص بودجه ی بیشتر برای طرح های ملی بناب تلاش کند.

برقی افزود جمعه این هفته همایش پیاده روی خانوادگی از مقابل مصلای اعظم بناب آغاز خواهد شد و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.