کشت پسته و زعفران در بناب/ صادرات 20 هزار تن خشکبار از بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی عصر امروز در دومین نشست مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل شد، با بیان اینکه مساحت اراضی سطح زیر کشت بناب بیش از 28 هزار هکتار است، اظهار کرد: 42 درصد اراضی شهرستان را آبی، 27 درصد دیم و 26 درصد آن را باغات تشکیل می‌دهند.

32درصد شاغلان شهرستان بناب در بخش کشاورزی مشغول هستند وی افزود: براساس سند ملی استان شاغلان بخش کشاورزی در این شهرستان از متوسط استانی و کشوری بالاتر است و 32 درصد شاغلان شهرستان بناب در بخش کشاورزی مشغول هستند.

برقی با اشاره به وجود منابع آبی مناسب در شهرستان بناب خاطرنشان کرد: بیش از 100 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 35 کیلومتر کانال از محل اعتبارات مصوب سفرهای استانی ریاست‌جمهوری تخصیص یافته است.

صادرات 20 هزار تن خشکبار و 6 هزار تن لبنیات رئیس کارگروه کشاورزی بناب با اشاره به فعالیت 36 واحد خشکبار و کارخانه‌های لبنیاتی در سطح این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 20 هزار تن خشکبار و 6 هزار تن انواع مواد لبنی از شهرستان بناب صادر شده است.

برقی سپس سنتی بودن روش‌های کشاورزی، کوچک بودن اراضی کشاورزی، کمبود مراتع و وجود ضایعات در فصل کاشت و برداشت را از جمله مشکلات بخش کشاورزی در شهرستان بناب دانست.

کشت پسته و زعفران در بناب فرماندار بناب از زیرپوشش بردن 450 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به آبیاری تحت‌فشار ظرف دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با تغییر الگوی کشت هم‌اکنون پسته و زعفران در بناب کشت می‌شود.

وی ادامه داد: با تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب 5 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.