احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع روحانیون شهرستان بناب در حوزه علمیه ولیعصر(عج) این شهرستان، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی برآمده از حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: قشر روحانیت همواره محل مراجعه مردم بوده است و دولت استفاده از نقطه‌نظرات روحانیون را در مسیر توسعه و تعالی کشور راهگشا می‌‌د‌اند.

وی افزود: مدیریت ارشد استان در قبال حوزه‌های علمیه به اندازه دانشگاه‌ها، احساس مسئولیت می‌کند.

بیگی با اشاره به سیاست دولت در توسعه بخش کشاورزی و ضرورت تغییر نگرش جوانان به موضوع اشتغال، اظهار  کرد: رویکرد دولت، فراهم کردن فرصت‌های اشتغال برای جوانان مبتنی بر مهارت و تلاش به‌ویژه در حوزه کشاورزی است و موفقیت در این حوزه نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: روحانیون به‌واسطه ارتباط صمیمانه با مردم می‌توانند در این زمینه اقدامات اثربخشی انجام دهند و دولت انتظار دارد که آنها از موقعیت‌ها، ظرفیت‌ها و منابر برای آگاه‌سازی مردم استفاده کنند.

بیگی همچنین بخشی از اقدامات دولت برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان بناب را تشریح کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه کشاورزی، مولفه فرهنگی است و اگر بتوانیم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، رفتار مردم را متناسب با شرایط جدید اقتصادی تغییر دهیم راه توسعه هموار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوعات اقتصادی، به معنی نفی فرهنگ نیست، افزود: مقام معظم رهبری در جایگاه سیاستگذاری نظام اسلامی، اقتصاد را به‌عنوان اولویت برنامه‌های کشور عنوان کرده‌اند و این راهبرد دولت برای حرکت در مسیر توسعه کشور است.

وی افزود: با این حال دولت کارهای فرهنگی زیادی انجام داده است که قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی امام جمعه بناب نیز در این نشست حضور داشت، مدیران کل جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام یافته در حوزه کشاورزی و اشتغال پرداختند.

سپس روحانیون حاضر در جلسه نقطه‌نظرات خود را در موضوعات مختلف بیان کردند.