تاخیر در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به مصلحت مردم نیست

احمد علیرضابیگی صبح امروز در دیدار با مردم بناب، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس نهم، اظهار کرد: موضوع استقلال مجلس نباید باعث دخالت در کار دولت شود و این دو نهاد مهم در نظام جمهوری اسلامی، برای رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب باید تعامل اصولی و منطقی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه دولت عقیده دارد هدفمندی یارانه‌ها هر چه زودتر باید تحقق یابد، افزود: هم‌اکنون در آستانه یک تحول بزرگ اقتصادی قرار داریم و برای عبور موفقیت‌آمیز از مرحله گذر اقتصادی و رسیدن به این تحول، مراحل بعدی هدفمندی یارانه‌ها باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

بیگی تصریح کرد: تاخیر در اجرای این قانون و طولانی کردن مراحل اجرای آن، به مصلحت مردم نیست و این موضوع نباید بیش از این بلاتکلیف بماند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت به‌دنبال مدیریت منابع موجود برای برقراری عدالت است، افزود: طی سال‌های گذشته جهت‌گیری اصلی نظام، حول محورهای اقتصادی بوده است و دولت نیز همین جهت‌گیری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد مجلس جدید با تعامل بیشتر با دولت، موجب سرعت بخشیدن به تحقق اهداف اقتصادی کشور شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه دولت با پشتوانه اعتماد مردم کارهای بزرگی را به سامان رسانده است، گفت: اجرای طرح ملی مسکن مهر مصداقی از موفقیت دولت در برقراری عدالت است.

وی اظهار کرد: مسکن مهر تحول بزرگی در زندگی مردم ایجاد کرد و امروز خانه‌دار شدن دیگر برای جوانان کشورمان یک رویا نیست.

بیگی، ارتباط رودررو با مردم را مشی مدیریتی دولت‌های نهم و دهم بیان کرد و افزود: این دیدارها علاوه بر اینکه موجب گره‌گشایی از زندگی مردم می‌شود مبنای خوبی نیز برای ارزیابی عملکرد مدیران استانی و محلی است.

وی با اشاره به درخواست‌های عده زیادی از افراد در ملاقات‌های عمومی در رابطه با اشتغال، تاکید کرد: یکی از مشکلات این حوزه، فارغ‌التحصیلانی هستند که نمی‌توانند پاسخگوی نیاز بازار کار باشند از این‌رو این افراد باید با پذیرش این موضوع، نگرش خود را نسبت به موضوع اشتغال تغییر دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، کارشکنی‌های نظام سلطه را باعث بدبینی ملت ایران دانست و افزود: ایران انتظار معجزه در این مذاکرات را ندارد زیرا بر این باور است که نظام سلطه و در راس آن آمریکا هرگز از مواضع کینه‌توزانه خود کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: ایران هم‌اکنون یک قدرت راهبردی و استراتژیک در منطقه محسوب می‌شود و دنیا آن را به‌عنوان یک کشور عضو باشگاه هسته‌ای پذیرفته است.