آیین تکریم حجت الاسلام و المسلمین زارع زاده نجفی سرپرست سابق پردیس علامه امینی(ره) تبریز و معارفه ی دکتر یزدانی سرپرست جدید با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نقدی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، پیرسمساری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز، کارکنان و اساتید پردیس صبح روز یکشنبه مورخ 13/11/92 در سالن جلسات پردیس علامه امینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده ضمن اشاره به دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی را با پشتیبانی فکورانه حضرت آیت الله عظمی خامنه ای مدظله العالی در حال طی مسیر شکوفایی دانستند.

ایشان توجه به نعمت بودن این نظام مقدس و تلاش برای شکرگذاری عملی از آن را وظیفه ی همه ی مسئولین و مردم برشمردند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن تاکید بر نگاه سرمایه ای به مراکز تربیت معلم سابق برای دانشگاه فرهنگیان، فرهنگ نیروی انسانی دانشگاه و عملکرد آن را عامل اصلی و نیاز اساسی برای طی ادامه راه شکوفایی دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند.

وی جامه ی عمل پوشیدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در گرو تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان دانستند که نشانگر اعتبار و رسمیت این دانشگاه است.

همچنین در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین زارع زاده نجفی با اشاره به ایام الله دهه فجر و گرامی داشتن یاد شهدای تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان را از پایه های اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور برشمردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نقدی با تبیین جایگاه والای معلم در شریعت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر نقش قابل توجه دانشگاه فرهنگیان در رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دامه برکاته  و چارت جدید این نهاد تاکید نمودند.

دکتر سهراب یزدانی سرپرست جدید پردیس علامه امینی(ره) تبریز دانشگاه فرهنگیان با گرامی داشتن ایام الله دهه مبارک فجر و تقارن آن با آغاز مسئولیت خویش در این دانشگاه، توجه ویژه به حوزه ی فرهنگی و تعمیق باورهای دینی و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی را از ملزومات مدیریتی این دانشگاه دانستند.

ایشان دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه استراتژیک و از نظر ماهیت و محتوی یک دانشگاه برجسته و متمایز از سایر دانشگاه ها برشمردند.

وی با اشاره به این نکته که فاقد شی نمی تواند معطی آن باشد، تربیت انسان های خلاق، کارآفرین، متعهد و متخصص، خودباور، توانمند و با روح معنوی، مدیر، مدبر، بافرهنگ، بصیر و فرهیخته به دست معلمانی ممکن است که خود دارای این ویژگی ها هستند.

لذا دانشگاه فرهنگیان را مکلف به توسعه ی صلاحیت های اعتقادی، حرفه ای و تخصصی دانشجو معلمان اعلام نمودند؛ که سازکار انتخاب ورود دانشجو در این دانشگاه نقطه ی قوت و فرصت بی بدیلی را برای تحقق این آرمان ها ایجاد می کند.

شایان ذکر است در این آیین حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده ضمن ابلاغ سلام دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان از زحمات حجت الاسلام و المسلمین زارع زاده نجفی تقدیر نموده حکم انتصاب دکتر یزدانی سرپرست جدید پردیس علامه امینی(ره) دانشگاه فرهنگیان را به ایشان اعطاء کردند.