انتقاد شدید امام جمعه بناب: کجای دنیا نان صد تومانی یک شبه 165 تومان می‌شود؟

امام جمعه بناب گفت: نان یکصد تومانی در یک شب 165 تومان می‌شود، در کدام کشور این اقدام امکان داشته و شدنی است، کجای این اقدام منطقی است؟ حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان با بیان اینکه مهم‌ترین مبنا برای جوامع غربی عدل است، تصریح کرد: معنایی که غرب از عدل دارد و از آن دم می‌زند، یعنی همه چیز را در جای خود قرار دهد اما تا زمانی که قانونگذار منبع نداشته باشد و منبع‌شناس نباشد و به صورت عرفی فکر کند، این تفسیر از عدل تا ابد هم جواب نخواهد داد.

باقری بنابی با بیان اینکه متأسفانه ما نیز در جامعه خود کم و بیش به این وضعیت مبتلا هستیم، اظهار کرد: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی توفیقات ما در برخی زمینه‌ها کم بوده است.

وی در عین حال ادامه داد: با وجود اینکه در این کشور آب و خاک به حد مناسب و کافی وجود دارد و دارای کشور چهار فصل هستیم اما فقر و بیکاری در کشور موج می‌زند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه مدیریت در لایه‌های مختلف نظام ضعیف بوده و کنترل و نظارت زیر صفر است، گفت: عملکرد روزمره و آزمون و خطای برخی مسئولان، کشور را فلج کرده و فکر عرفی، لجاجت‌کاری و تنگ‌نظری در کشور توسط برخی آقایان، ابتکارات و رهنمودهای رهبری را نیز کمرنگ کرده است.

وی تصریح کرد: برخی سهل‌انگاری‌ها و سوءمدیریت مسئولان باعث تحقیر پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در دیدگاه مردم شده و حلاوت دستاوردهای معجزه‌آسا را در کام مردم ایران تلخ کرده است.

امام جمعه بناب با انتقاد از افزایش قیمت‌ها و گرانی در بخش‌های مختلف جامعه گفت: نان یکصد تومانی در یک شب 165 تومان می‌شود، در کدام کشور این اقدام امکان داشته و شدنی است، کجای این اقدام منطقی است؟ باقری بنابی اضافه کرد: البته علاوه بر این، قیمت شیر، گوشت و سایر ارزاق اولیه زندگی هم به مراتب گران‌تر شده و این معضل مردم را آزرده خاطر کرده است.

وی، از مسئولان قوای سه‌گانه خواست تا با تفکر اسلامی به تصویب قوانین اسلامی همت کمارند و قوانین پوسیده و دست و پاگیر را کنار بگذارند.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از غرب و غرب‌زدگی فاصله بگیریم، گفت: هنوز با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را می‌گوییم، متأسفانه حرکات و رفتارهای ما به سمت همان غربی‌ها می‌رود و البته دیر یا زود مکافات آن را خواهیم دید.

وی همچنین با تأکید بر لزوم رفع سریع‌تر مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور گفت: با وضع نابسامانی که در جامعه شاهد هستیم، این توقع بیجایی است که جوانان ما با ارشاد، نصیحت و اخلاق به مسیر درست هدایت شوند.

وی اظهار کرد: ما با تأسیس دانشگاه‌ها و توسعه آنها مخالف نیستیم اما فقط تأسیس دانشگاه و صدور انواع مدرک برای هزاران جوان دانشجو کافی نیست بلکه باید به فکر ایجاد کار و تلاش، کارآفرینی و ایجاد فرهنگ کار هم باشیم.

باقری بنابی تأکید کرد: تا زمانی که از منویات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب تبعیت محض و عملی نداشته باشیم و با اختلافات بیهوده، درگیری و بی‌برنامگی حرکت کنیم، این وضع و مشکلات جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در کشور ایران انواع منابع غنی ملی و زیرزمینی وجود دارد اما با این حال فقر و بیکاری و گرانی در کشور موج می‌زند.

امام جمعه بناب در ادامه سالروز شهادت حضرت موسی‌ ابن‌ جعفر را به ساحت امام عصر(عج) تسلیت گفت.