با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گردید.

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در آیین معارفه‌ی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی که با حضور آیت‌الله "محسن مجتهدشبستری" نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی تبریز، "اسماعیل جبارزاده" استاندار آذربایجان‌شرقی، "سیدشهاب‌الدین حسینی" مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد، حکم انتصاب "علی‌‌اکبر صفی‌پور"  توسط "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اعطاء ‌شد.

در حکم "علی جنتی" خطاب به علی اکبر صفی پور آمده است:"نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت "مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی" منصوب می شوید.

امید می رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان آذربایجان شرقی، در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.

" براساس اين گزارش، "علي‌اكبر صفي‌پور" متولد 1346 شبستر بوده و قبل از این حکم عهده دار معاونت کتابخانه ملی ایران بودند و در رزومه کاری خود مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد فارس شناسی، قائم مقام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس و.

را دارد  .

صفی پور كارشناسي تاریخ خود را از دانشگاه شیراز، كارشناسي ارشد تاریخ خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و دكتراي تاریخ ایران بعد از اسلام را از همان دانشگاه گرفته است.

پیش از این علی داننده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بود که طی سخنانی در مراسم تودیع خود، از صفی پور بابت قبول مسئولیت ارشاد استان تشکر نموده و از انتشار عملکرد چهار ساله خود در این اداره کل در ماه های آینده خبر داد.

.