ابوترابی فرد: با تلاش مردم و تدبیر مسئولین از چالشهای روبرو به سلامت عبور خواهیم کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش مردم و تدبیر مسئولین از چالشهای پیش رو به سلامت عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بعد از ظهر روز یک شنبه در مسجد حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب حضور یافت و با اقشار مختلف شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار به تحریمهای اعمال شده بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد بالابردن چند درجه تورم در ایران نبود بلکه می خواست اقتصاد ایران را کاملا فلج کند.

ابوترابی فرد ادامه داد: "آنچه امروز دشمن در حال انجام آن است می تواند به عاملی کلیدی برای تبدیل اقتصاد ایران به یک اقتصاد مولد و قوی باشد و می توانیم همانند دوران هشت سال دفاع مقدس با تدبیر حرکت کرده و به خودکفایی در عرصه های مختلف برسیم.

امروز آمریکا و متحدینش جسارت تعرض به خاک ایران را ندارند چرا که در نتیجه ی جنگ تحمیلی به خود کفایی رسیده ایم این به عاملی جهت اقتدار ما تبدیل شده است" .

نایب رییس اول مجلس در بخش دیگری از سخنانش از اتکای بیش از حد اقتصاد کشور بر نفت انتقاد کرد و بر لزوم رهایی اقتصاد ایران از نفت و اقتصاد مبتنی بر انرژی تاکید کرد.

وی اقتصاد تک بعدی مبتنی بر نفت را اقتصادی مهلک خواند و ادامه داد: باید رابطه با نفت را در اقتصاد کشور قطع کنیم و کشور را با ثروت بدست آمده از کار، تلاش، و تولید اداره کنیم.

وی همچنین گفت: درآمدهای نفت سرمایه ی ماست و نباید با فروش آن کشور را اداره کنیم بلکه این سرمایه باید به سرمایه ای بزرگتر و با حجم بیشتر تبدیل شود.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما ملتی هستیم که در همه ی عرصه های علمی حرف برای گفتن داریم.

وی از شهر حوزه و دانشگاه نیز یاد کرد و گفت: در حالی که قبل از انقلاب هیچ دانشجویی در بناب نداشتیم هم اکنون شاهد حضور بیش از هفده هزار دانشجو و طلبه در مراکز علمی-پژوهشی بناب هستیم.

وی در انتهای سخنانش به مجلس نهم اشاره کرد و گفت: مجلس نهم معدل بالاتری از نظر عقلانیت، ایمان، دانش، ، و انگیزه خدمت معدل بالاتری دارد و این ثمره تلاش ملت است.

وی ابراز امیدواری کرد با ارتباط تنگاتنگ دولت و مجلس دهه ی چهارم انقلاب تبدیل به دهه ی پیشرفت و بسط عدالت شود.