نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی: مسئولان میراث فرهنگی فقط مرکز استان را در نظر نگیرند

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: مسئولان میراث فرهنگی در توزیع اعتبارات این بخش فقط مرکز استان را در نظر نگیرند و شهرستان‌ها را نیز مدنظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب با انتقاد از عدم توزیع عادلانه اعتبارات میراث فرهنگی در سال‌های اخیر در استان اظهار کرد: انتظار داریم توزیع و هزینه اعتبارات در این بخش صرفاً در مرکز استان مورد توجه قرار نگیرد و کل شهرستان‌های استان نیز به صورت مساوی از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وجود بسترهای مناسب در کوهای قره‌قشون و سد دوش برای ایجاد مناطق گردشگری افزود: کباب بناب به عنوان غذای سنتی ایرانی دارای ظرفیت‌های لازم برای ثبت ملی است و این شهرستان آمادگی لازم را برای برگزاری جشنواره ملی برای معرفی کباب بناب دارا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز کارهای اجرایی برگزاری همایش بناب‌شناسی در این شهرستان خبر داد و گفت: انجمن تاریخ ایران نیز برای برگزاری این همایش در بناب پیشقدم شده است.

باقری‌بنابی سپس با اشاره به وجود 164 اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان بناب بیان کرد: مدیریت این آثار تاریخی مستلزم نیروی انسانی است و میراث فرهنگی شهرستان بناب به صورت نمایندگی قادر به اداره این همه آثار تاریخی نیست.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی ارتقاء میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب را از نمایندگی به اداره خواستار شد.

وی همچنین تصریح کرد: در صورت نیاز آماده‌ایم موانع قانونی آن را از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور برطرف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به ضرورت تأمین امنیت مناطق گردشگری بناب اشاره کرد و از نیروی انتظامی خواست نسبت به تأمین امنیت این مناطق بیش از پیش اهتمام کنند.

فارس.