آیت الله عاملی: نگاه برتر به شخصیت زن در جامعه اسلامی مورد تأکید ویژه است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: نگاه برتر به زن و شخصیت وی، امروز در جامعه اسلامی ما مورد تأکید ویژه است چرا که فریبایی ظاهری زن در فرهنگ غرب با کرامت انسانی و اسلامی در تضاد است.

آیت الله سیدحسن عاملی دوشنبه در مراسم جشن بزرگ کوثر که به همت هیات عاشقان امام حسین (ع) شهرستان بناب برگزار شد، افزود: زنان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند، از قدرت اصلاح و یا انحراف تربیتی فوق العاده برخوردارند که می توانند یک جامعه را به سعادت و یا شقاوت هدایت کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به تعاریف متعدد از شخصیت زن در مکتب اسلام و تضاد دیدگاه غربی با این تعاریف گفت: در فرهنگ غربی شخصیت زن به فریبایی اوست، در حالی که چنین نگاهی با اصل کرامت انسانی و اسلامی در تضاد است چرا که آنها مفاهیمی همچون حسادت را مطرح می کنند و امر حجاب و عفاف و شخصیت زن را بعنوان شخصیت برتر فدای تمایلات ظاهری و جنسی می دانند.

آیت الله عاملی با بیان مفاهیمی ارزشی همچون زن عفیف و دارای شاخصه عطوفت و حیا اظهار داشت: بحث تربیتی و تاثیر بانوان در این زمینه از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که هویت زن فراتر از لباس و خانه داری بوده و محوری ترین نقش زنان نقش مادری است که در تربیت کودکان و نسل آینده متبلور می شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت آشنایی آحاد جامعه با شخصیت و سیره ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و گفت: در شرایطی که جوانان کشورمان از طریق زمین و هوا مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند، در این شرایط خاص تنها رمز موفقیت پناه بردن به ائمه(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآورشد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای داشتن یک زندگی سالم و پاک است.

دراین مراسم تنی چند از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشعاری را در بیان شأن و عظمت فاطمه زهرا(س) قرائت کردند که مورد استقبال حاضرین قرارگرفت.

مهر.