نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 1773
تاریخ : 23 شهريور 1391 ساعت 21:19
دسته : اجتماعی
بازدید : 1445
بی‌سوادی در شهرستان بناب امسال ریشه‌کن می‌شودبی‌سوادی در شهرستان بناب امسال ریشه‌کن می‌شود مسئول سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: پایان امسال شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان بناب خواهیم بود.

مسئول سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: پایان امسال شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان بناب خواهیم بود.

  اکبر جبارخلجی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سرشماری جمعیت در سال 85، گروه هدف 10 تا 49 ساله 55 هزار و 68 نفر مرد و زن بود که تعداد 511 هزار و 53 نفر از آنها باسواد و بقیه یعنی تعداد 3 هزار و 915 نفر بی‌سواد بودند که با تلاش و کوشش مستمری که از سوی آموزشیاران و کادر اداری صورت گرفت، این تعداد در نیمه دوم سال 90 به 234 نفر زن و 368 نفر مرد بی‌سواد در شهر بناب و همچنین پنج نفر زن و 43 نفر مرد در روستاها تقلیل یافته است.

وی افزود: مانده بی‌سوادان را در نیمه اول و دوم سال‌جاری تحت پوشش برده و شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان امسال در گروه هدف 10 تا 49 سال در شهرستان بناب خواهیم بود.

خلجی سپس با بیان اینکه 17 نفر از آموزشیاران منطقه در آزمون تعیین تکلیف قبول شده‌اند، اذعان کرد: 17 نفر توفیق تدریس در آموزش‌های رسمی را کسب کردند.

مسئول سوادآموزی شهرستان بناب برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای نیروهای کار معین و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، تحت پوشش بردن هشت نفر در دوره سوادآموزی، 180 نفر در دوره تکمیلی و 643 نفر در دوره تکمیلی که در قالب کلاس اداره می‌شود، را از دیگر فعالیت‌های سوادآموزی این شهرستان نام برد.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه بناب در بحث آموزش افراد بی‌سواد در سطح شهر و روستا مشارکت تنگاتنگی داشته است.

جبارخلجی تجهیز اداره سوادآموزی به سیستم‌های الکترونیکی و مجهز رایانه‌ای از جمله ویدئو پروژکتور را از دیگر اقدامات اداره سوادآموزی در بناب بیان کرد.


آدرس خبر: http://www.bonabnews.com/detail/1773/