نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 24588
تاریخ : 3 اسفند 1396 ساعت 10:46
دسته : اخبار استان
بازدید : 1398
برخی نمایندگان بر اساس زد و بند سیاسی تصمیم می‌گیرندواکنش نظمی به اظهارات نماینده بناببرخی نمایندگان بر اساس زد و بند سیاسی تصمیم می‌گیرند مدیرکل سابق ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه برخی نمایندگان بر اساس زد و بندهای سیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند نه واقعیت‌ها و معادلات سیاسی موجب تصمیم‌گیری‌ها و اظهارنظرها می‌شود.

به گزارش بناب نیوز، جمشید نظمی، مدیرکل سابق ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی مبنی بر نبود مدیر توانمند در آذربایجان شرقی اظهار داشت: من این مطلب را در سایت‌ها خواندم و واقعاً ناراحت‌کننده بود که نماینده مجلس ما چقدر  با استان بیگانه است و شناختی نسبت به آن ندارد که چنین صحبتی کرده است. چون اگر جست‌وجو می‌کردند می‌توانستند افراد توانمند را پیدا کنند البته این صحبت من مغایر با حضور آقای بهتاج در آذربایجان شرقی نیست و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این صحبت اعزازی ملکی توهین به شخصیت استان بود. عدم آشنایی این نماینده نسبت به استان خود بود که باعث شد چنین حرفی زده شود. این مورد گذشت ولی در موارد بعدی از اهل‌فن و پیشکسوتان مشورت بگیرند و اگر نبود چنین اظهارنظری کنند یا لااقل نمی‌گفتند مدیر توانمندی نبود، می‌گفتند ما چنین تشخیص دادیم و یا کسی را نشناختیم.

نظمی افزود: این صحبت شان و شعور آذربایجان شرقی که برای دیگر دستگاه‌ها و استان‌ها مدیر صادر می‌کند را زیر سؤال برد که این مسئله جای تأسف دارد. متأسفانه برخی نمایندگان بر اساس زد و بندهای سیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند نه واقعیت‌ها و معادلات سیاسی موجب تصمیم‌گیری‌ها و اظهارنظرها می‌شود.

وی افزود: همان‌طور که پیش از این گفتم، علاوه بر تمام همکاران، خودم را نیز موظف می‌دانم که به آقای بهتاج کمک کنیم. چون شرایط به نوعی است که بتوانیم به موفقیت‌های خوب و ایده آل برسیم. در فوتبال، فوتسال، بسکتبال، والیبال و ورزش‌های انفرادی نیز حرکت‌هایی آغاز شده که می‌تواند موفقیت‌های زیادی برای استان داشته باشد. منتهی آقای بهتاج که تمام توان و داشته‌های خود را در این راه خواهد گذاشت به کمک نیاز دارد تا موفقیت‌ها ادامه داشته و توسعه پیدا کند.

نظمی در مورد حضور بهتاج در آذربایجان شرقی گفت: آقای بهتاج تجربه لازم برای این کار را دارند اما شرایط آذربایجان شرقی و اردبیل متفاوت است که باید به این مسئله توجه شود. اینجا چند برابر اردبیل مشغله دارد و یقیناً کار وی نیز در اینجا آسان نیست. برای بهتاج آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم از این کار سخت هم روسفید خارج شود. با توجه به شناختی که مسئولان و همکاران از آقای بهتاج دارند، در کنار وی بوده و برای موفقیت به او کمک خواهند کرد.

وی در مورد پیشنهاد فرمانداری تبریز و منتفی شدن این مسئله تصریح کرد: وقتی که فرمانداری به من پیشنهاد شد، در ابتدا نیز مخالفت خود را اعلام کردم اما به خاطر برخی رودروایسی‌ها و احترامی که برای آقای جبارزاده داشتم، کپی مدارک لازم را ارائه کردم ولی پس از اینکه مدارک را دادم و بازگشتم، از همسرم خواستم که دعا کند تا این اتفاق رخ ندهد، چون واقعاً تمایل نداشتم. پس از آن نیز در روند کار پیامکی برای آقای شهرتی فر ارسال کردم که در صورت امکان به دنبال فرد دیگری باشید و خوشبختانه دعای ما قبول شد و با توجه به اینکه آمادگی روحی هم برای فرمانداری تبریز نداشتم، آقای راستگو که فردی با تجربه در کسوت فرمانداری است انتخاب شد و برای وی نیز آرزوی موفقیت در مسئولیت جدید را دارم.

نظمی در مورد اینکه از چه زمانی تغییرات در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی کلید خورده بود گفت: من این مسئله را رسانه‌ای نکرده بودم اما در اوایل کار استاندار جدید، مسائلی مبنی بر حضور مسئولان اردبیلی در تبریز مطرح شد که در همین راستا خودم رفتم با آقای خدابخش دیدار کرده و گفتم که چنین مسائلی مطرح شده و یکی از آنها هم مجموعه ما است. اعلام می‌کنم که اگر چنین مسئله‌ای وجود دارد، بگویید تا استعفای خودم را بنویسم و مسئله به نام شما تمام نشود.

وی افزود: اما آقای استاندار گفتند که چنین قصدی ندارم. بعد از آن این موضوع منتفی شد تا اینکه از یک ماه و نیم گذشته دوباره این مسئله مطرح شد و در نهایت آقای بهتاج اینجا حضور پیدا کردند.

نظمی در مورد تأثیر مصاحبه اعزازی ملکی، نماینده بناب در این انتصاب گفت: آقای اعزازی ملکی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان و به همراه چند نماینده دیگر گفته‌اند که ما در استان مدیر توانمند نداریم و حضور آقای بهتاج در آذربایجان شرقی را تأیید کرده‌اند. من 10 روز با آقای اعزازی ملکی تماس گرفتم و علی‌رغم اینکه پیش از این با هم ارتباط داشتیم، اما ایشان جواب ندادند. من هم می‌خواستم نظر مشورتی خودم را بدهم. استان ما نیز توانایی‌هایی دارد اما چنین نمایندگانی که آنها را نمی‌شناسد، موجب ضایع شدن حق این استان می‌شوند. البته فرقی ندارد و همه ما هم‌وطن هستیم. ولی از استان ما هم در سایر استان‌ها مدیرانی حضور دارند و چه ایرادی دارد که نمایندگان مجلس ما آنها را نیز مطرح کنند.

وی در مورد موفقیت‌هایی که در طول مدیریت خود کسب کرده است اظهار کرد: در شیوه مدیریتی، دست همکاران را باز گذاشتیم تا از توانایی آنها نیز استفاده کنیم که همین موضوع موجب رضایت همکاران نیز شده است. در جام جهان‌پهلوان تختی کمترین تأثیر را داشتم، چون لزومی ندارد در همه جزئیات ورود کنم. به گفته تمام حاضران، این مسابقات به بهترین نحو و توسط همکارانم اجرا شد، به جای یک فکر، از صد فکر استفاده می‌کنم تا موفقیت بیشتری هم کسب شود. من نقش‌های اساسی را به زیرمجموعه می‌دهم و فکر می‌کنم همین مسئله نیز عامل موفقیت بوده است.

نظمی در مورد بهترین خاطرات خود در مدت حضورش به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: همه خاطرات خوب بودند و خاطره بدی ندارم اما یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌هایی که داشتیم، در بحث هیتینگ ورزشگاه یادگار امام (ره) بود. در حالی که طرف قرارداد نبودم، با قبول تمامی حواشی، این کار را انجام دادیم و در این آب‌وهوا، کار ماندگاری بود.

وی افزود: ضمن اینکه سند مجموعه یادگار امام (ره) که 191 هکتار است را درست کردیم. وزارت مسکن و شهرسازی 28 میلیارد تومان هزینه می‌خواست که ابتدا 7 میلیارد تومان تخفیف گرفتیم و بعد از آن با 574 میلیون تومان این مسئله را حل کردیم و این ملک در حال حاضر تحت تملک اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است. در این راه آقای جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز کمک زیادی کردند. این مبلغ پرداخت‌شده و سند در دست اقدام است که به خاطر این موضوع پیش وجدانم، به خودم افتخار می‌کنم.

نظمی در پایان گفت: ورزش به برنامه‌های بلندمدت نیاز دارد که در برخی موارد کارها را از رده‌های پایه شروع کرده‌ایم که این موضوع کمی زمان‌بر خواهد بود. اگر همین روند ادامه داشته باشد، با همت آقای بهتاج از این سرمایه‌ها نیز بهره‌برداری خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
آدرس خبر: http://kotah.ir/da