نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 25306
تاریخ : 25 مرداد 1398 ساعت 13:20
دسته : مذهبی
بازدید : 1058
آنچه درباره مسئله غدیر گفته می‌شود وحیانی استآنچه درباره مسئله غدیر گفته می‌شود وحیانی است مدیر حوزه‌های علمیه، ولی عصر (عج) شهرستان بناب،گفت:آنچه درباره مسئله غدیر گفته می‌شود وحیانی است.

به گزارش بناب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه‌های علمیه، ولی عصر (عج) شهرستان بناب در دیدار متولیان هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری شهر با بیان اهمیت عید سعید غدیر خم گفت: مسئله غدیر یا به عبارتی مسئله ولایت و اهلبیت علیهم السلام در بسیاری از آیات قرآن ذکر شده و آنچه در این باره صحبت می‌شود در حقیقت کلام وحی بوده و از زبان قرآن گفته می‌شود.
او افزود: امسال در بیش از ده مسجد علاوه بر هیئات در سطح شهر مراسم جشن و سرور و برپایی سفره‌های اطعام غدیر برگزار خواهد شد که سال‌های قبل نیز برپا بود و امسال با رشد چشمگیری مواجه بوده و امید است به همت مردم ولایت مدار بناب در سال‌های آتی به تمام مساجد و هیئات تسری خواهد یافت.
آیت الله باقری بنابی به روایت ائمه علیهم السلام در شادی‌های ما شاد و در ایام اندوه ما اندوهگین باشید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ماه ذی الحجه ماه سرور و شادمانی اهلبیت علیهم السلام است، انتظار دارد مساجد و هیئات نسبت به آذین بندی و برپایی مراسمات جشن اهتمام ورزند و مراسم‌های استقبال از محرم و طشت گذاری بعد از ۲۶ ذی الحجه برگزار شوند.
مدیر حوزه علمیه بناب از برگزاری راهپیمایی بزرگ و خانوادگی با عنوان “منادیان غدیر” خبر داد و تصریح کرد: از کلیه همشهریان ولایت مدار و هیئات مذهبی اعم از خواهران و برادران درخواست می‌کنم دعوت ما را قبول کرده و به احترام امیرالمومنین علیه السلام و به منظور زینت بخشیدن به اجتماعات مربوط به اهلبیت در این راهپیمایی بصورت منسجم و باشکوه حضور بهم رسانند.
او با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام نکاتی را به مسئولین دستجات عزاداری متذکر شد و افزود: عزاداران محترم به موضوع نماز اول وقت بیش از پیش اهمیت دهیم و از برپایی دستجات عزاداری در اوقات نماز خودداری کنیم، چرا که امام حسین علیه السلام خود در میدان نبرد به این امر واجب آن هم به جماعت اهتمام فرمودند.
آیت الله باقری بنابی همچنین یادآور شد: برپایی عزاداری تا پاسی از شب، استفاده از طبل‌های بیش از حد و پر صدا در دستجات موجب آزار و سلب آرامش مردم و موجبات نارضایتی اباعبدالله (ع) را فراهم نموده که هیچ سنخیتی با روح عزاداری ندارد.
او تاکید کرد: نوحه سرایی با آهنگ‌های ناموزون، عنوان کردن مطالب غیر واقعی برای گریاندن، بلند کردن صدای طبل در رویارویی با دستجات دیگر و تشکیل رقابت‌های ناسالم در بین دستجات از جمله مواردی هستند که باید رعایت شده و پرهیز شوند.


آدرس خبر: http://www.bonabnews.com/detail/25306/