نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 25883
تاریخ : 6 بهمن 1399 ساعت 20:10
دسته : حوزه و دانشگاه
بازدید : 822
هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی 8 برابر هزینه‌های دانشگاه آزادهزینه‌های دانشگاه‌های دولتی 8 برابر هزینه‌های دانشگاه آزاد رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: 8 برابر هزینه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش یک دانشجو صرف می‌شود دانشگاه‌های دولتی از بودجه دولتی و بیت المال برداشت می‌کنند.

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، یوسف داودی در نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی که به منظور بررسی مسائل و مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی  در مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از نمایندگان استان با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس کمک شایانی به توسعه علمی در کشور کرده است؛ اظهار داشت: بعد از سال‌ها درخشش، دانشگاه آزاد اسلامی با چالش اساسی روبروست و امروز این مجموعه عظیم در پرداخت حق التدریس اساتید، حقوق و بیمه کارکنان و اساتید با مشکل روبرو شده است.

وی افزود: فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس یازدهم نهایت تلاش خود را برای همسان سازی حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی بکار می بندد.

نماینده مردم سراب در مجلس با بیان اینکه هیچ کمک مالی دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی گیرد؛ تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دو دهه گذشته با کاهش شدید دانشجو روبه‌رو شده و با راه اندازی مراکز آموزش عالی بخصوص در یک دهه اخیر مشکلات دانشگاه آزاد افزایش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: طی جلساتی که با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت امنای این دانشگاه داشتیم، سعی می کنیم در راستای حل مشکلات این دانشگاه قدم برداریم.

به گفته داوودی، 8 برابر هزینه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش یک دانشجو صرف می‌شود دانشگاه های دولتی از بودجه دولتی و بیت المال برداشت می‌کنند و این در حالی است که بیشترین درصد قبولی دانشجویان در مقاطع تحصیلی تکمیلی را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی برابر اساسنامه متعلق به مردم است و مجمع نمایندگان استان در تلاشیم تا با پیگیری در مجلس شورای اسلامی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی بکاهیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حق بزرگی بر گردن نظام آموزش عالی کشور داشته است؛ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات خوبی در سطح کشور است و در گذشته خوب توانسته خودش را طرح کند ولی اخیراً دچار چالش شده که باید علت یابی شود.

مهدی اسماعیلی با اشاره به نقش، تأثیر و جایگاه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه علمی، آموزشی و فرهنگی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا چالش های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود و دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در مسیر قبلی خود حرکت کند.


آدرس خبر: http://www.bonabnews.com/detail/25883/