نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 26110
تاریخ : 7 مهر 1400 ساعت 22:05
دسته : اجتماعی
بازدید : 510
از جمله فواید جنگ قطع نظر از کمک بیگانگان بود / تنها راه برون رفت از مشکلات تکیه بر توانمندی های داخلی استفرماندار بناباز جمله فواید جنگ قطع نظر از کمک بیگانگان بود / تنها راه برون رفت از مشکلات تکیه بر توانمندی های داخلی است فرماندار شهرستان بناب گفت: تکیه بر توانمندی های داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات است

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، همزمان با هفته دفاع مقدس، طی مراسمی از کارکنان رزمنده و ایثارگر اداره جهاد کشاورزی این شهرستان با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه بناب، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه حمله عراق به کشورمان در شرایطی اتفاق افتاد که در کشور تازه انقلاب شده بود و نیروهای مسلح از آمادگی و انسجام لازم برخوردار نبودند گفت: دشمن بعثی که از حمایت تمامی قدرت های جهان برخوردار بود و تا بن دندان مسلح بود، خیال می‌کرد می‌تواند به راحتی پیروز این نبرد نابرابر باشد حال آنکه جوانان غیور ایران اسلامی با رهبری امام امت در برابر تمامی این قدرت ها ایستادند و اجازه اشغال یک وجب از خاک میهن عزیزمان را به دشمن ندادند.

شهریار فتحی رمز پیروزی رزمندگان اسلام را در از خودگذشتگی و ترجیح منافع ملی و عمومی بر منافع فردی دانست و گفت تجربه ثابت کرده است که هرگاه منافع عمومی را بر منافع فردی برگزیده ایم موفق بوده ایم.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه جنگ در کنار مسائل و مشکلات خود ، فوایدی هم داشته است گفت: از جمله فایده های جنگ قطع نظر از کمک بیگانگان و توجه به داشته ها و توانمندی های خودی بود.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد شرایط امروز کشور بی تفاوت به شرایط دوران دفاع مقدس نیست و هرچند دشمن دیگر توان و جرات حمله نظامی را ندارد اما در عرصه اقتصادی شدیدترین تحریم ها را اعمال کرده و بدنبال آسیب زدن به کشور در حوزه فرهنگی از طریق جنگ نرم است.

فتحی افزود امروز هم همانند دوران دفاع مقدس لازم است مسئولان به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی تکیه کنند که در این صورت می‌توانیم پیروز و موفق باشیم وی همچنین خواستار معرفی و شناساندن شهدا و یادگاران دفاع مقدس به جوانان شد و گفت الگوهای فرهنگی ما باید شهدا و رزمندگان باشند نه فلان بازیگر غربی.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه امروز پس از گذشت ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی همچنان شاهد فرهنگ ایثار و شهادت هستیم گفت از جمله برکات جنگ ایجاد آگاهی در مردم جهان بود بگونه ای که امروزه نهضت‌ها و جنبش‌های آزادی خواهی را که ریشه در انقلاب اسلامی ایران و رشادت های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس دارد در سراسر جهان و منطقه خودمان مشاهده میکنیم. 


آدرس خبر: http://www.bonabnews.com/detail/26110/