نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 26164
تاریخ : 2 آذر 1400 ساعت 23:02
دسته : اجتماعی
بازدید : 569
بازگشایی مجالس ترحیم در مساجد بناب با رعایت پروتکل‌های بهداشتیبازگشایی مجالس ترحیم در مساجد بناب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرماندار بناب از بازگشایی مجالس ترحیم در مساجد شهرستان بناب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، فرماندار بناب در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات خوب دولت و پیگیری‌های شبانه روزی رئیس جمهور محترم امروز واکسیناسیون عمومی به میزان قابل توجهی انجام می‌شود، افزود: متأسفانه عده‌ای حاضر به تزریق واکسن نیستند و این مسئله باعث می‌شود ما همچنان نگران شیوع بیماری و آغاز پیک ششم باشیم.

شهریار فتحی سپس با بیان اینکه در دو سال گذشته بسیاری از عزیزان خود را در اثر ابتلاء به کرونا از دست داده‌ایم؛ تصریح کرد: بسیاری از جوانان در قالب گروه‌های بسیجی در کنار کادر درمان برای مقابله با بیماری کرونا به صحنه آمدند و تلاش کردند تا این ویروس ریشه کن شود و باعث شده تا امیدها برای مدیریت و کنترل بیماری افزایش یابد؛ از این رو قابل قبول نیست که عده‌ای بخواهند برخلاف مصلحت عمومی عمل نموده و سلامت جامعه را به خطر بیندازند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: در برخی مدارس نگرانی‌هایی به دلیل کوچک بودن فضای کلاس‌ها و تعداد بالای دانش آموزان وجود دارد که لازم است مسئولین آموزش و پرورش در این خصوص تدابیر لازم را بیندیشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۵۵۶ نفر در شهرستان بناب با علائم کرونایی فوت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وحید رضایی با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان اظهار کرد: از کل جمعیت شهرستان بناب تاکنون ۱۰۸ هزار و ۷۴۰ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۰۲ هزار نفر دز اول و ۸۴ هزار و ۱۳ نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت نموده‌اند.

وی افزود: ۸۶.۳ درصد جمعیت شهرستان بناب البته بالای ۱۲ سال واکسن دریافت کرده‌اند که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

به گفته این مسئول حوزه بهداشت و درمان در شهرستان بناب، هم اکنون حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط این شهرستان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند که یک هزار و ۴۰۰ نفر از آنها را دانش آموزان تشکیل می‌دهند که جای تأسف دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار نفر نیز در این شهرستان دز اول را دریافت نموده ولی برای تزریق دز دوم مراجعه نکرده‌اند که گروه سنی این افراد ۱۸ الی ۴۰ سال است.

وی اذعان کرد: هم اکنون ۲۹ دانش آموز با پی سی آر مثبت در شهرستان بناب شناسایی شده‌اند که ۲۲ نفر از آنها در شهر و ۷ نفر نیز در روستاها ساکن هستند.

بر پایه این گزارش، اعضای این ستاد در خصوص مسائل مختلف به بحث و بررسی پرداختند که بر اساس مصوبه ستاد مدیریت شهرستانی مقابله با ویروس کرونا تصمیم گرفته شد مجالس ترحیم در مساجد شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صرفاً به مدت یک ساعت و با استفاده از صندلی برگزار شود و مراکز چاپ اعلامیه نیز ملزم شدند در اطلاعیه‌های ترحیم جهت آگاهی شهروندان یک ساعت را دقیقاً قید نمایند.

همچنین مقرر شد از هرگونه پذیرایی در داخل مساجد اجتناب شود.


آدرس خبر: http://www.bonabnews.com/detail/26164/