نسخه چاپی خبر
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شناسه خبر : 26194
تاریخ : 8 بهمن 1400 ساعت 00:06
دسته : اجتماعی
بازدید : 988
دستگیری عاملان قطع غیرمجاز اشجار در تالاب قره قشلاق بنابدستگیری عاملان قطع غیرمجاز اشجار در تالاب قره قشلاق بناب رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب گفت: عاملان قطع غیرمجاز اشجار در منطقه حفاظت شده تالاب قره قشلاق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب گفت: عاملان قطع غیرمجاز اشجار در منطقه حفاظت شده تالاب قره قشلاق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

صیاد لطفی اظهار کرد: با توجه به این‌که افرادی ناشناس در شب هنگام اقدام به قطع اشجار به‌ویژه درختان گز در تالاب قره قشلاق می‌کردند، موضوع در دستور کار یگان حفاظت این اداره قرار گرفت و با اجرای گشت‌های شبانه موفق شدند تعدادی از عاملان را در حین قطع و انتقال درختان در داخل تالاب به همراه یک دستگاه موتور چوب بری شناسایی و دستگیر کنند .

وی افزود: جریمه ضرر و زیان قطع غیرمجاز هر اصله درخت گز در تالاب قره قشلاق 30 میلیون ریال است، از این رو عاملان قطع غیرمجاز اشجار در صورت تخلف مبلغ 30 میلیون ریال به ازای هر اصله درخت خواهند پرداخت.

لطفی تأکید کرد: تالاب قره قشلاق بناب با 22 هزار هکتار بزرگترین تالاب اقماری دریاچه ارومیه بوده و درختان گز موجود در این تالاب مانند سپری شهر بناب را از گزند ریزگردهای دریاچه ارومیه حفاظت می‌کنند.

وی از عموم جوامع محلی خواست در صورت مشاهده هرگونه قطع اشجار در منطقه حفاظت شده قره قشلاق مراتب را به‌صورت شبانه‌روزی به شماره تلفن 37744378 اطلاع دهند.

لطفی همچنین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بناب در گشت و کنترل های جداگانه یک نفرشکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب افزود: این متخلف بر خلاف مقررات شکار بصورت غیرمجاز و بدون پروانه ی شکار اقدام به شکار پرنده آنقوت کرده بود که دستگیر و با تشکیل پرونده و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز بهمراه 12 عدد فشنگ به مراجع قضایی معرفی شد.


آدرس خبر: http://www.bonabnews.com/detail/26194/