پیش‌ازظهر امروز در مراسم اهدای این زمین در محل آموزش و پرورش شهرستان بناب، عباسقلی آفاقی خیر بنابی اظهار کرد: ارزش ریالی این زمین 5 میلیارد ریال برآورد شده که به منظور احداث مجتمع آموزشی و پرورشی به آموزش و پرورش بناب اهدا شده است.

این فرد نیکوکار و خیّر هدف از این اقدام را کسب رضای خداوند متعال، توسعه بخش آموزش فنی‌وحرفه‌ای همچنین تأمین نیروی متخصّص در زمینه حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کشور اعلام کرد.

محرم حسن‌زاده مدیر آموزش و پرورش بناب نیز در این مراسم که با حضور اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز  شهرستان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش نیازمند کمک دستان با برکت خیران مدرسه‌ساز است.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه‌های مهم و کارآمد در ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه، آموزش و پرورش است که این نهاد نیازمند مشارکت همگان در توسعه علمی و دیگر حوزه‌ها است.

حسن‌زاده گفت: اگر دانش‌آموزان در حال تحصیل از امکانات متنوع و ضروری آموزشی برخوردار باشند، کیفیت علم‌آموزی و دانش‌افزایی آنان افزایش چشمگیری خواهد یافت اما افزایش امکانات و تجهیزات آموزشی نیازمند یاری خیرانی است که با دستان پرمهر خود به توسعه فضای علمی کمک کرده و این امر پیشرفت را زنجیروار به کشور ارمغان می‌‌دهد.

علی‌اصغر رحیم‌زاده مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز بناب نیز در این مراسم اظهار کرد: صاحبان سرمایه و کسانی که توانایی کمک به عرصۀ تعلیم و تربیت را دارند، باید با ورود به عرصۀ مدرسه‌سازی، بیش از پیش به آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی کمک کنند.

وی تصریح کرد:خیران مدرسه‌سازی توانسته‌اند در سایه خودسازی و معنویت، به یاری جامعه آمده و با ساخت مدارس متعدد، زمینه رشد و توسعه فرهنگی و آموزشی جامعه را فراهم کنند.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز بناب تصریح کرد: خیران در پرورش آینده‌سازان جامعه آرمانی و دینی، همواره نظام تعلیم و تربیت را یاری کرده‌اند.