حجت الاسلام ابوترابی: فقها و علما مصداق بارز شجره طیبه هستند/ آذربایجان دژ مستحکم ایران است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلمه فقیه از دیدگاه قرآن کریم همان شجره طیبه است و فقها و علما مصداق بارز شجره طیبه هستند.

حجت الاسلام محمد ابوترابی فرد شنبه همزمان با اعیاد بزرگ شعبان و آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب گفت: علمای وارسته نماد کلمه شجره طیبه هستند که در طول تاریخ احکام دینی را در جامعه نهادینه کرده اند و باید فقهای گرانقدر به آن افتخار کرده و مراقبت کنند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مسیر حرکت کلمه طیبه را هواهای نفسانی و قدرت طلب تعریف و تعیین نمی کند، بلکه اعتقاد، ایمان، خدای سبحان و اولیای دین آن را تأیید می کنند و انسانی که اصول اعتقادی قوی و ایمان راسخ دارد، در برابر طوفان شبهات و شهوات به زانو در نمی آید و با هر نسیمی به یک سو حرکت نمی کند چرا که فضایل اخلاقی ثمره ارزشمند ایمان است و ریشه در مبانی اعتقادی محکم دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی هم یکی از برکات و دستاوردهای امام راحل و شجره طیبه ریشه دار و محکم است که بر دنیای اسلام سایه افکنده و مردم مصر، عراق و سوریه از این شجره بهره و الگو می گیرند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه علما در سایه آراسته شدن به خصوصیات کلمه طیبه منشاء تحول می شوند؛ اذعان کرد: مرحوم آیت الله شیخ یوسف باقری بنابی نمونه واقعی همین کلمه شجره طیبه است که چهار فرزند دانشمند و مؤثر تربیت کرده و همگی منشاء خدمات خیر و ارزشمند هستند.

وی در ادامه وجود چهره های برجسته علمی و دینی را از افتخارات خطه آذربایجان عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری یکی از این چهره های پرافتخار آذربایجانی است که سکان هدایت کشتی انقلاب اسلامی را به دست گرفته و امروز پرچمدار وحدت امت اسلام در برابر استکبار است و ستارخان ها نیز ثمره صلابت و شجاعت مردم این دیار است که آذربایجان را به دژ مستحکم ایران تبدیل کرده است.

ابوترابی فرد با اشاره به ویژگی دیگر مردمان آذربایجان تأکیدکرد: ایمان و غیرت دینی مردم آذربایجان حاصل زحمات علما و تربیت یافتگان مکتب امام صادق (ع) است و علاوه بر این هویت و شخصیت ملی و ایرانی این خطه درهم عجین شده و یک حقیقت هستند که باید قدرشناس این نعمت باشیم.

هرچند امروز همه اقوام و گویش های ایرانی هویت اسلامی و ایرانی دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود لشکر سپاه عاشورای آذربایجان شرقی به عنوان نماد دوران دفاع مقدس و نمونه ای مشخص از ویژگی مذکور دانست و گفت: البته علمای آذربایجان نیز در تأثیرگذاری نقش لشکر عاشورا سهم عمده ای دارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: طلابی که به لباس دین آراسته می شوند، با ایمان برآمده از تفکر و دانش ناب دینی و بهره گیری از فضایل اخلاقی و عمل صالح منادی انسان ها به سمت یکتاپرستی و خدادوستی خواهند بود و به ستاره های درخشان ایران و دنیای اسلام تبدیل می شوند.

گفتنی است در این مراسم 44 نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب که هم اکنون 700 نفر طلبه برادر و 200 نفر طلبه خواهر در آن تحصیل علوم دینی می کنند، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

فارس.