روشنگری زندگی ایرانی-اسلامی با زبان ساده در سریال "مدینه"

به گزارش بناب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام باقری بنابی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی ، درباره پخش سریال مدینه و توجه به مضرات نزول خواری در این سریال گفت: ربا، حق الناس، تقبیح دروغ گویی، و کسب رزق و روزی حلال که در سریال مدینه به آنها اشاره شده، از جمله سوژه های بسیار خوبی است که از طریق سریال سازی می تواند برای جامعه اسلامی روشنگری کرد.

اثر بخشی سریال "مدینه"، سادگی و همه فهم بودن آن با شیوه های نوین فیلم‌سازی است.

حجت الاسلام باقری در ادامه گفت: اگر یکی از اهداف سریال مدینه نشان دادن آثار زیانبار رباخواری است پس باید با تکنیک های فیلم سازی آثار منفی و واقعیات آن را بر روی رزق و روزی، آینده فرزندان و نسل های بعدی نشان بدهند و بگویند یک ریال پول ربا با زندگی گیرنده و دهنده آن چه می‌کند و یا آثار اجتماعی دروغ در جامعه چیست.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: این بیانات سوژه بسیار خوبی برای صدا و سیماست تا سریال‌های تلویزیونی مناسبی درباره زندگی اسلامی ایرانی بسازند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به همه فهم بودن و ساخت سریال مدینه گفت: گنگ و سربسته بودن برخی سریال های ماورایی را آفت این هنر می داند و می گوید لازمه اثر بخشی سریال هایی مانند مدینه، سادگی و همه فهم بودن آن با شیوه های نوین فیلم سازی است.

* نقطه قوت این سریال ، محاوره شفاف آیات قرآنی در متن سریال است سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هم می گوید: هرچند که سریال مدینه دارای نقاط ضعفی هم هست اما جزو موفق ترین سریال‌هایی است که ماه رمضان امسال در حال پخش است.

سید علی طاهری در پاسخ به این سئوال که پیام های موجود در سریال مدینه چقدر می تواند در زندگی مردم موثرباشد گفت: بستگی به خود بینندگان دارد که با چه رویکردی این سریال را تماشا می کنند و برداشت شان از آن چگونه باشد.

نماینده مردم گرگان در خانه ملت از جمله نکات مثبت این سریال را محاوره شفاف آیات قرآنی در متن سریال دانست و تصریح کرد: در متن قسمتی از این سریال آمده بود "آنان مانند آدم های مستی هستند که نمی دانند چگونه دارند عمل می کنند" یا اینکه "ربا اعلام جنگ با خداست" و یا "خداوند ربا را حرام فرمود تا احسان کردن فراموش نشود" این برای بینندگان بسیار اثر گذار است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم ساخت سریال هایی مانند مدینه افزود: باید همه سریال‌های اخلاقی و تربیتی تلویزیونی به این سمت و سو حرکت کنند مثل آنچه که در سریال مدینه به نمایش در آمده است.