ادارات به بهانه ایجاد درآمد مجوزهای غیرقانونی صادر نکنند

سعید برقی عصر دیروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان بناب با انتقاد از عدم حضور مسئولان در جلسه اظهار کرد: از این به بعد مسئولانی که رأساً در جلسات اداری حاضر نشوند، از حضور نماینده اداره در جلسه ممانعت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مسئولان در جلسه الزامی است؛ افزود: رئیسی که حال و حوصله شرکت در جلسات اداری را ندارد، نباید در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت قبول کند.

برقی سپس با اشاره به مشکل تکدی‌گری در این شهر اذعان کرد: در صورتی که دستگاه‌های مربوطه در زمینه جمع‌آوری متکدیان وارد کار نشوند، نمی‌توان در خصوص جمع‌آوری آنها به نتیجه‌ای دست یافت.

فرماندار بناب اضافه کرد: شورای شهری که نمی‌تواند در دو ماه برای خود هیئت رئیسه انتخاب کند، از این رو سپردن چنین وظایفی بر عهده شورا قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

ارگان‌های مربوطه تا 2 هفته فرصت دارند تا متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری کنند وی نیروی انتظامی، شهرداری و اداره بهزیستی را موظف کرد تا ظرف دو هفته به جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر بناب اقدام کنند.

برقی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل حاشیه‌نشینی اشاره کرد و گفت: در تمام شهرهای کشور حاشیه‌نشینی به صورت گسترده وجود دارد و در بناب نیز نسبت به شهرهای هم‌طراز خود آمار بالایی دارد که آن هم به موقعیت جغرافیایی این شهر برمی‌گردد.

وی در عین حال گفت: پس از گذشت 33 سال از عمر پیروزی انقلاب اسلامی دیگر نباید به چنین افرادی دلسوزی کرد، چون دولت در تمام بخش‌ها به مناطق و افراد محروم خدمات ارائه می‌کند که طرح مسکن مهر یکی از این خدمات است.

فرماندار بناب از تمام ادارات خدمات رسان خواست به بهانه ایجاد درآمد مجوزهای غیرقانونی صادر نکنند.

چون هر اداره‌ای که به آنها خدمات ارائه کند، مجرم محسوب می‌شود.

در صورت عدم کنترل حاشیه‌نشینی، امنیت آینده شهرستان نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد وی تصریح کرد: شورا و شهرداری برای جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی باید برنامه داشته باشند.

برقی با طرح این پرسش که با چه هدفی به حاشیه‌نشینان خدمات ارائه می‌شود، گفت: اگر بخواهیم جلوی توسعه حاشیه‌نشینی را بگیریم، باید شورا و شهرداری به صورت جدی وارد عمل شوند و شورا و شهرداری برای حاشیه شهر باید برنامه داشته باشند، زیرا نمی‌شود شهر را به صورت دیمی اداره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌های شهر به وجود می‌آید، تأکید کرد: در صورت عدم کنترل حاشیه‌نشینی، امنیت آینده شهرستان نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد.

جمع‌آوری 300 انشعاب برق غیرمجاز در حاشیه شهر بناب مدیر امور برق بناب نیز در این نشست از جمع‌آوری 300 انشعاب برق غیرمجاز در حاشیه شهر خبر داد.

علی حاجی‌زاده گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و 500 انشعاب برق غیرمجاز نیز در حاشیه این شهر فعال هستند و در صورتی که شهرداری مانع احداث ساخت و سازهای غیرمجاز نشود، از این رو امکان ارائه خدمات ناممکن خواهد بود.