باقری بنابی دلیل برخی اتفاقات حوزه سینما را تنگ نظری افراد دانست

دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس، حذف روز سینما به دلیل "شلوغی بیش از حد تقویم رسمی" را توجیه غیر قابل قبولی خواند و به دلیل تنگ نظری در برخی افراد دانست و اعلام کرد: کمیسیون فرهنگی پیگیر این موضوع خواهد بود.

محمد باقری  بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره حذف روز سینما از تقویم ملی کشور گفت: مسئولان این امر باید به افکار عمومی و علاقه‌مندان سینما توضیح دهند که دلیل این حذف چه بوده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی حذف روز سینما به دلیل "شلوغی بیش از حد تقویم رسمی" را توجیه غیر قابل قبولی خواند و تاکید کرد: همه روزهای سال می‌تواند به یک نام مشخص نامگذاری شود و ما می‌توانیم در تقویم ملی خود روز طلبه، دانشجو، سینما، دانشگاه، مسجد و غیره داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح چنین بحث‌هایی در فضای کنونی، نه مورد نظر مقام معظم رهبری است و نه امام راحل زیرا بنیانگذار انقلاب نیز فرموده بودند ما با سینما مخالف نیستیم و با فحشا مخالفیم و بنابراین، چنین کارهایی به دلیل تنگ نظری در برخی افراد صورت می‌گیرد.

باقری بنابی یادآور شد: به عاملان این اتفاقات تذکر داده می‌شود که دست از چنین رفتارهایی در فضای کنونی بردارند و امیدواریم ثمربخش باشد؛ اما در صورت بی‌توجهی ، باید از مجاری قانونی پیگیری شود که چه کسانی چنین کارهایی انجام داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین اعلام کرد: پس از پایان تعطیلات مجلس، این مورد را در کمیسیون فرهنگی گزارش خواهیم داد، زیرا ما معتقدیم سینما در کشور ما، با حفظ مبانی شرعی و اخلاقی، تاثیرگذارترین رسانه‌ها است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به شکاف میان هنرمندان و مسئولان در حوزه سینما تصریح کرد: احساس من این است که هنرمندان و مسئولان همدیگر را درک نمی‌کنند و فاصله و شکاف بین این دو، باعث بی‌اعتمادی میان این دو قشر شده است.

دبیردوم کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز امیدواری کرد، با برگزاری جلسات کارشناسی و رسیدن به اتفاق نظر پیرامون مسائل مبتلا به حوزه سینما، عدم اعتماد مابین این دو قشر برطرف شود.

حذف روز ملی سینما از تقویم رسمی کشور و انتقال آن به ضمایم به دنبال تصمیم شورای فرهنگ عمومی برای حذف برخی مناسبتها از تقویم صورت گرفت و دلیل آن "شلوغی بیش از حد تقویم رسمی" عنوان شده است.

۲۱ شهریور در تقویم رسمی کشور روز سینما نام گرفته بود.