حجت‌الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در همایش روحانیون و مبلغان شهرستان بناب با اشاره به تحریم‌ها و گرانی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: سوء مدیریت برخی بخش‌ها باعث شده تا مرغداری‌ها و گاوداری‌ها به وضعیت اسفبارکنونی دچار شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «سویا» به عنوان اصلی‌ترین خوراک مرغداری‌های صنعتی هم اکنون در بازار ایران 2 هزار تومان به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت واقعی و بین‌المللی آن 700 تومان است.

وی گفت: این خوراکی دام را در ایران فقط یک نفر وارد می‌کند و دولت باید این انحصارگری را بشکند.

باقری‌بنابی اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور کمک به حل مشکل گاوداری‌ها و مرغداری‌ها وارد عمل شده و قصد دارد امور پشتیبانی دام را دوباره به مجموعه جهادکشاورزی بازگرداند.

وی همچنین از فرماندار بناب خواست تا همراه با برخی مسئولان شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان، پس از افطار در مساجد شهرستان حضور یافته و از نزدیک به سئوالات و خواسته‌های عموم مردم پاسخ دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از روحانیون نیز خواست تا در ایام ماه مبارک رمضان که در مساجد و محلات حضور می‌یابند، نخبگان آن محله را شناسایی کرده و از آنها طی مراسمی در مساجد تجلیل به عمل آورند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث و موضوع دنباله‌دار گرانی و پایین بودن کیفیت نان پرداخت.

وی با بیان اینکه مقوله نان دردسر ساز شده و کیفیت آن کاهش یافته است، گفت: برای حل بخشی از این مشکل باید نحوه توزیع نان در نانوایی‌ها مثل گذشته به صورت عددی برگردد.

باقری‌بنابی با بیان اینکه در خصوص عددی شدن نان در بناب با استاندار آذربایجان‌شرقی مکاتبه کرده‌ایم، تصریح کرد: متأسفانه استاندار محترم به این موضوع جواب منطقی و قانع کننده نمی‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن بحث نان در کشور گفت: متأسفانه اداره صنعت، معدن و تجارت هم نظارت دقیقی بر نحوه و کیفیت تهیه و توزیع نان در شهرستان ندارد.