گزارشی از چهارمین جشنواره موسیقی آوای انتظار شهرستان بناب

گزارشی که می خوانید به قلم آقای بابک آذرشب از اساتید برجسته موسیقی بناب و استان در زمینه ی نحوه ی برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی آوای انتظار می باشد.

بناب نیوز از جناب آذرشب و حسین خاکزاد عزیز جهت ارسال این گزارش کمال تشکر را داراست.

با توجه به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره آوای انتظار تا موعد مقرر 64 شرکت کننده در 4 بخش مختلف موسیقی آشیقلار، تکخوانی، و مقالات پژوهشی برای حضور در بخش رقابتی جشنواره شرکت نموده بودند که با بازبینی هیات محترم داوران در 2 تیرماه 91، 46 شرکت کننده به مرحله نهایی راه یافتند.

چهارمین جشنواره آوای انتظار شهرستان بناب ساعت 4:30 عصر 12 تیرماه 1391 با تلاوت قرآن مجید و اجرای مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز نمود.

در روز اول جشنواره 15 شرکت کننده در رشته های مختلف موسیقی آشیق به رقابت پرداختند که در پایان روز اول با رای هیات داوران نتایج بخش آشیقلار مشخص گردید و لوح تقدیر و جوایز ایشان به شرح زیر اهدا گردید: مقام اول: بهار آموسی مقام دوم: علی قلی زاده مقام سوم: مشترکا: سعید اسدی و هدایت مهری ضمنا از چهره برتر 3 دوره قبل جشنواره، آشیق بهمن صبوری تقدیر به عمل آمد.

روز دوم جشنواره از ساعت 9:30 صبح آغاز به کار نمود.

در این قسمت از جشنواره هنرمندان خردسال در بخش زیر 12 سال و سپس زیر 20 سال و شرکت کنندگانی در بخش بالای 20 سال نیز به اجرای برنامه های خویش پرداختند که نهایتا برنامه قبل از ظهر روز دوم با اجرای بخش جنبی ارکستر کودکان آموزشگاه ترنم به پایان رسید.

برنامه بعد از ظهر روز دوم جشنواره ساعت 4:30 عصر با رقابت شرکت کنندگان رشته های متنوع از شهرهای مختلف جنوب استان آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

در پایان جشنواره معاون محترم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به سخنرانی در مورد فرهنگ انتظار و رابطه آن با هنر پرداخت، سپس در بخش جنبی جشنواره از جناب آقای «عیسی شهدوست» به عنوان پیشکسوت و از جناب آقای «سینا مشفقی» به عنوان هنرمند جوان شهرستان تقدیر به عمل آمد.

 و در نهایت با اعلام نتایج از جانب هیات محترم داوران الواح تقدیر و جوایز نفرات برتر در بخشهای مختلف به ترتیب زیر به برندگان اهدا گردید و چهارمین جشنواره بدین ترتیب به کار خود پایان داد.

بخش تکنوازی بالای بیست سال: نفرات اول: شاهین صابری فرد، مرتضی سلیمانی، جمال نسیمی نفرات دوم: حسین توحید وند، مرتضی خسروشاهی نفر سوم: امیر پناهی بخش تکنوازی زیر بیست سال: نفر اول: هادی میسمی بخش تکنوازی زیر 12 سال: نفر اول: علی اصغری نفر دوم: امید سامانی بخش آواز: نفر اول:-- نفرات دوم: بهمن محمدیان، افشین صادقیان نفرات سوم: اکبر بویر، ناصر محمدیان بخش مقالات : تقدیر از مقالات خانمها مهری امیرشکری و سمیرا مشفقی.