رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع مردم بناب: احیای فرهنگ وقف وظیفه ای همگانی است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر لزوم ترویج و احیای فرهنگ وقف در جامعه با همراهی تمام اقشار مردم و همکاری تمام سازمان ها و ادارات تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی پنجشنبه ضمن بیان این مطلب در همایش هیأت امنای مساجد بناب خاطر نشان شد: در نگاهی کلان به مقوله وقف، همه دستگاه ها و نهادها باید برای احیای این فرهنگ اسلامی تلاش کنند چون ساخت مسجد بعنوان یک موقوفه در تبلیغ، ترویج و تبیین فرهنگ اسلام و قرآن از نخستین اقدامات اکرم (ص) بوده و همین امر خود حاکی از اهمیت و وظیفه همگانی در خصوص وقف است.

وی فرهنگ وقف را توجه انسان به دیگران و نسل آینده، دوری از خودخواهی و احساس مسئولیت در قبال جامعه جامعه تعریف و تصریح کرد: با توجه به فرموده نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه " هر کس نسبت به امور مسلمین و جامعه بشری اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست، باید با ترویج فرهنگ وقف برای حل مشکلات جامعه تلاش و برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه امروز به برکت خون شهدا، هدایتهای امام راحل(ه) و مقام معظم رهبری، فرهنگ وقف بتدریج در جامعه در حال احیاء است.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ثبت موقوفه ای مربوط به یازده قرن پیش در اصفهان اظهار داشت: نابودی و کمرنگ کردن فرهنگ وقف در دوران پهلوی و قبل از آن توسط برخی حاکمان ظالم و جبار و ایجاد فاصله بین این فرهنگ و مردم دنبال می شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد احیای فرهنگ وقف در کشور هستیم.

امام جمعه بناب نیز در این همایش با تاکید بر جایگاه و اهمیت وقف در فرهنگ اسلامی گفت: وقف یکی از سنت های مقدس و سفارش شده در فرهنگ و آموزه های دینی و اسلامی است که امروز باید براساس نیازهای جامعه آن را هدایت کرد.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در پایان سخنان کوتاه خود خاطر نشان شد: امیدواریم با حضور حجت الاسلام محمدی در رأس سازمان اوقاف و امورخیریه قدم های ارزنده ای در این مجموعه صورت گیرد و بیش از پیش شاهد ترویج و احیای فرهنگ وقف در جامعه باشیم و با توجه به اهمیت این موضوع از هیأت امنای مساجد نیز انتظار داریم در راستای تبلیغ فرهنگ وقف تلاش کنند.

مهر.