1483 روستای آذربایجان‌شرقی گرفتار برف و کولاک

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون راه روستایی یک هزار و 483 روستا در استان مسدود است.

علی هوشیار امروز درباره گستره توزیع جغرافیای این روستاها اظهار داشت: بیشترین روستاهایی که راه‌های آنها مسدود است شامل شهرستان‌های چاراویماق، خداآفرین و هشترود به ترتیب با 200، 197 و 180 روستا می‌شود.

وی سایر شهرستان‌ها و تعداد روستاهایی که راه‌شان در آنها مسدود است را این چنین عنوان کرد: در شهرستان‌های ورزقان 160 روستا، میانه و کلیبر هر کدام با 150 روستا،‌ بستان‌آباد و مراغه هر کدام با 120 روستا، اهر 100 روستا، سراب 40 روستا، هریس با 20 روستا، مرند و عجب‌شیر هر کدام با 10 راه روستایی، اسکو با 3 روستا، شبستر، آذرشهر و ملکان هر کدام با 2 روستا و در شهرستان بناب در یک روستا با مشکل مسدود بودن راه‌های روستایی مواجه هستیم.

هوشیار از مسدود بودن راه روستایی 16 روستا در شهرستان تبریز خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود در اولین فرصت و بعداز قطع بارش برف اقدام به بازگشایی مسیر روستاهای یاد شده کنیم اما روستاهایی که در آنها وجود بیمار و یا افراد نیازمند به خدماتی گزارش می‌شود مسیرشان بازگشایی می‌شود.

این مقام مسئول در حوزه راه و شهرسازی درباره زمان دقیق عملیات بازگشایی مسیر روستاهای گرفتار در برف گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه‌ای که در حال حاضر در استان مستقر است تا دوشنبه میهمان ما خواهد بود و پیش‌بینی شده رفتن این سامانه از استان همزمان با روز دوشنبه خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد: اکیپ‌های بازگشایی راه‌ها که در سطح استان فعال هستند در صورت مشاهد مسیر روستایی مسدود در حوالی راه‌های اصلی و فرعی که حضور دارند اقدام به بازگشایی و برف روبی مسیر این روستاها می‌کنند.

هوشیار تعداد اکیپ‌های مستقر در راه‌های استان را 59 مورد اعلام کرد و تصریح نمود: این اکیپ‌ها در قالب 48راهدار خانه ثابت و 11 راهدارخانه سیار فعالیت می‌کنند که از حدود 812 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک برای انجام امور مربوطه بهره‌مند هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی بار دیگر تاکید کرد: تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها با زنجیز چرخ و وسائل ایمنی ممکن است.

فارس.