حذف معبر میان خیابان آب و هوشمند بناب / معاون عمرانی استاندار: اجرای ناقص طرح های ترافیکی زمینه ساز مشکلات و نارضایتی مردم است

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم اجرای کامل طرح های مصوب ترافیکی برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و نارضایتی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش بناب نیوز، محمد صادق پور مهدی پنجشنبه در دومین جلسه شورای ترافیک آذربایجان شرقی در سالجاری با اشاره به مشکلات بوجود آمده با اجرای طرح های ترافیکی و یک طرفه شدن برخی خیابان ها گفت: اجرای این طرح ها برای روان کردن ترافیک الزامی است اما باید توجه داشت که اجرای ناقص آنها موجب نارضایتی مردم می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت یک طرفه شدن برخی خیابان های شهری تبریز افزود: این امر برای کاهش بار ترافیکی در این کلانشهر الزامی است و باید با نصب دوربین و اعمال قانون روند عبور و مرور در آن کنترل شوند.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی به یک طرفه شدن خیابان شمس تبریزی و بروز برخی مشکلات در این خیابان اشاره و تصریح کرد: بر اساس مصوبه قبلی با یک طرفه شدن این خیابان موافقت شده و پس از اجرای طرح باید از سوی پلیس راهور و شهرداری در آن اعمال قانون و تردد در آن با نصب دوربین و اعمال قانون کنترل شود.

وی به ورودی های سه گانه شهر تبریز نیز اشاره کرد و در خصوص اجرای طرح میدان آذربایجان اظهار داشت: این میدان ورودی اصلی و به عنوان المان و نماد شهر محسوب می شود و نیاز است که یک طرح جامع و کارشناسی شده از سوی شهرداری در این میدان اجراشود.

پورمهدی در همین راستا گفت: ساماندهی میدان آذربایجان نیازمند یک مطالعه اساسی است و در حال حاضر شهرداری باید از اجرای این طرح صرف نظر کند چون اجرای بدون مصوبه، تصرف در اموال عموم است و مشاوران طرح بعد از یک مطالعه اساسی و دقیق با استفاده از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهی این حوزه و پس از ارائه و تصویب طرحی جامع با لحاظ نمودن بلوار خلبان و طرح تبادل ارس آن را اجرا کنند.

گفتنی است حذف معبر ۱۰ متری مابین خیابان آب و هوشمند شهر بناب، ایجاد خط ویژه تاکسیرانی مابین خسروشهر وتبریز وایجاد دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) به بلوار نیایش که پس از بررسی های دقیق کارشناسی و اخذ نظرات حاضرین در دومین جلسه شورای ترافیک آذربایجان شرقی مطرح و تصویب شدند.

بر اساس مصوبات این جلسه، طرح میدان آذربایجان که اخیرا بدون تصویب کلنگ زنی شده بود، برای انجام مطالعات بیشتر به صورت یکپارچه با طرح میدان آذربایجان، شهید بابایی و تشکیل جلسات کارشناسی به شهرداری تبریز عودت و طرح تبادل ارس نیز رد و بررسی آن به جلسه ای دیگر با حضور رئیس شورای شهر اسلامی تبریز موکول شد.

در این جلسه همچنین طرح ایستگاه خط دو قطار شهری تبریز نیز به تصویب رسید و با تایید جانمایی ایستگاه ها مقرر شد طرح معماری آن ارائه شود.

مهر.