افتتاح طرح ملی تصفیه خانه بناب بار دیگر به تعویق افتاد/ معاون استاندار آذربایجان شرقی: تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب شهریور ماه افتتاح می شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب از پیشرفت بالای 90 درصد برخوردار است افزود: فاز اول این طرح ملی شهریور ماه امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب با 90درصد پیشرفت امسال تکمیل می شود.

محمدصادق پورمهدی روز چهارشنبه پس از بازدید از طرح های عمرانی شهرستان بناب در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه در سفر اخیر هیئت دولت به استان موضوع تکمیل و بهره برداری طرح ملی تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب به تصویب رسیده است، گفت: با وجود اینکه اعتبار مصوب آن از محل اعتبارات طرح های مصوب سفر هیئت دولت هنوز اختصاص نیافته است اما ما آن را از منابع دیگر تامین می کنیم تا در موعد مقرر به نتیجه برسد.

وی گفت: حاصل فعالیت این تصفیه خانه تولید 220 لیتر آب در ثانیه می باشد که می تواند کمک خوبی برای حل بخشی از بحران کمبود آب شهرستان باشد.

پورمهدی با اشاره به مشکلات شهرک مسکونی در حال احداث ولیعصر بناب ، اظهار کرد: این طرح آنقدر طول کشیده که به سریال تبدیل شده اما اگر دستگاه قضایی مشکلات حقوقی آنجا را برطرف کند ما آمادگی داریم آن شهرک را در اولین فرصت تکمیل کنیم.

وی از عزم جدی مسئولان استان برای تقویت مدیریت شهرستان ها خبر داد و گفت: ما برای این کار عهد بسته ایم و حتی به مدیران کل استان تاکید کرده ایم در حد توان به مدیران شهرستان ها تفویض اختیار دهند تا به راحتی کارها پیش برود و مسئولان شهرستان می توانند این موضوع را از مدیران کل مربوطه مطالبه کنند.

پورمهدی بر لزوم جدیت و دقت بیشتر در نظارت بر طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: هر نوع سرمایه خصوصی ، عمومی و دولتی که برای هرکدام از طرح ها هزینه می شود سرمایه ملی محسوب می شود بنابراین باید برای بازدهی خوب و مفید این سرمایه ها نظارت دقیق و جدی روی طرح ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح های ما ضمن اینکه باید تامین کننده منافع عموم مردم باشد نباید از دید مردم پنهان بماند بلکه باید به دید عموم گذاشته شود تا صاحب نظران و کارشناسان دیگر هم برای آنها نظر بدهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود کمک به توسعه شهرک های صنعتی را اولویت کاری مسئولان استان اعلام کرد و با بیان اینکه طرح توسعه دهها شهرک صنعتی در دست اقدام می باشد گفت: تلاش می کنیم با ایجاد فضایی مناسب در کنار شهرها برای صنعتگران و تولیدکنندگان بتوانیم به رونق صنعت استان کمک کنیم.

فرماندار شهرستان بناب هم در این نشست از اجرای شش طرح ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: جاده بناب - نقده ، استادیوم ورزشی ، پل روگذر میدان معلم ، طرح انتقال آب از زرینه رود به دشت بناب ، تصفیه خانه فاضلاب شهری و کانال های آبیاری 3 و 4 کشاورزی طرح هایی هستند که تاکنون برای اجرای آنها 337 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرج اللهی افزود: برای تکمیل این طرح ها حداقل 284 میلیارد ریال هم نیاز است.

وی ، از اجرای 70 طرح عمرانی استانی با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: از طرح های عمرانی سال گذشته نیز 47 طرح باقی مانده که با پیشرفت بالای 70 درصد در حال اجرا هستند.

فرماندار شهرستان بناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس سند توسعه و تدبیر شهرستان بناب مکلف به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان هستیم،گفت: لازمه این طرح توسعه یکصد هکتاری زمین های فعلی شهرک صنعتی بناب هست که امیدواریم مسئولان استان در این زمینه مساعدت کنند.

فرج اللهی اظهار کرد: بناب تنها شهرستان در استان است که سرمایه گذاران در صف نوبت برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی ایستاده و منتظر واگذاری زمین هستند بنابراین نباید بگذاریم آنها برای سرمایه گذاری به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

نکته جالب در خصوص افتتاح این طرح، قول سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص افتتاح طرح تصفیه خانه بناب در اردیبهشت ماه بود که هنوز محقق نشده است.