سرمایه‌گذاران بنابی در شهرهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند‌

نماینده مردم بناب در مجلس از عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان شهرستان بناب انتقاد کرد و گفت: به علت عدم حل نشدن مشکل شهرک صنعتی شماره دو بناب سرمایه‌گذاران بنابی مجبورند در سایر شهرهای استان سرمایه‌گذاری کنند.

حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی، صنوف و واحدهای تولیدی بناب با بیان اینکه شهرستان بناب بعد از تبریز دومین شهرستان از لحاظ اقتصادی است، اظهار کرد: در صورت عدم حمایت از این قشر، وضعیت صادرکنندگان و تولیدکنندگان این شهرستان وخیم‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به جهت عدم حمایت شاهد ورشکستگی برخی واحدهای تولیدی در منطقه هستیم، خواستار حذف بوروکراسی اداری در ادارات استان شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به اینکه مقدمات احداث شهرک صنعتی شماره دو  بناب از سال 87 در این شهرستان آغاز شده است، افزود: متأسفانه به علت عدم حل مشکل این شهرک، سرمایه‌گذاران این شهرستان مجبورند در سایر شهرهای استان و کشور سرمایه‌گذاری کنند.

باقری‌بنابی نبود نقدینگی را یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی بناب برشمرد و تصریح کرد: در صورت ادامه همین روند و عدم حمایت لازم از سوی مسئولان ظرف یکی دو سال آینده به علت عدم حمایت بانک‌های عامل، ظرفیت اشتغال در شهرستان بناب به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یابد.

وی افزایش میزان شوری آب بناب را تهدید جدی برای کشاورزی منطقه دانست و از مسئولان محیط زیست خواستار انجام پژوهش و تحقیقات اساسی در این خصوص شد.

نماینده مردم بناب در مجلس از آغاز به کار ستاد توسعه شهرستان بناب طی ماه‌های اخیر خبر داد و از فرماندار خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و دعوت از مدیران صنایع و واحدهای تولیدی و همچنین صاحب‌نظران امر حداقل یک برنامه پنج ساله برای شهرستان بناب تدوین و ارائه کنند.

وی همچنین بر ایجاد شعبه بانک صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان تأکید کرد.