سیستم بانکی ‌ساز سلیقه خود را می‌زند؛ به چه کسی شکایت کنیم

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت بناب با انتقاد از مشکلات سیستم بانکی کشور گفت: اگر قرار بود صنعت کشور را به زمین بزنند، چـه کاری باید می‌کـردند که الآن نمی‌کنند.

ناصر تقی‌زاده عصر امروز در نشست نمایندگان مجلس، مسئولان صنعت استان آذربایجان شرقی و شهرستان بناب اظهار کرد: شرکت فولاد صنعت بناب برای ادامه کار با ظرفیت موجود روزانه به 90 میلیارد ریال گردش مالی نیاز دارد که در صورت عدم تحقق آن نمی‌توانیم به تولید با ظرفیت لازم ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده در کشور باید دادن شعار را کنار گذاشت؛ افزود: مجتمع ما دنبال بانکی در کشور است که با سود 30 تا 36 درصد به ما وام بدهد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب ادامه داد: ظرف پنج ماه 180 میلیارد تومان پول در گردش جور کرده بودیم، ولی امروز در سیستم بانکی هر کس ساز سلیقه خود را می‌زند.

وی گفت: هم اکنون یک هزار و 850 نفر در فولاد صنعت بناب مشغول کار هستند و با اینکه این مجتمع ظرفیت تولید 6 هزار تن مقاطع فولادی در روز را داراست؛ ولی فعلاً با ظرفیت یک هزار تن در روز کار می‌کند.

تقی‌زاده با انتقاد از سیستم بانکی حاکم بر کشور اظهار کرد: معلوم نیست از عدم همکاری سیستم بانکی به چه کسی شکایت کنیم.

وی تصریح کرد: با تأمین اعتبار مورد نیاز در گردش بانکی می‌توانیم این واحد را توسعه دهیم.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب در عین حال تأکید کرد: هم اکنون 40 هزار متر سالن خالی در مجتمع داریم که در صورت همکاری مسئولان بانکی و راه‌اندازی بخش‌های دیگر این مجتمع می‌توانیم ظرفیت اشتغال و تولید محصول انواع میلگرد را در منطقه افزایش دهیم.

در این نشست که جمعی از فعالان اقتصادی، مدیران واحدهای تولیدی و تجاری شهرستان بناب نیز حضور داشتند، برخی از مدیران واحدهای تولیدی به نمایندگی از واحدهای صنایع شهرستان مسائل و مشکلات خود را در بخش‌های مختلف بیان کردند.