اختصاص 10 درصد ‌منابع صندوق توسعه ملی به صنعت

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن از اختصاص 10 درصد از منابع از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت خبر داد.

رضا رحمانی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی، صنوف و واحدهای تولیدی شهرستان بناب از عدم پرداخت 37 درصد وام از محل سهم تولید تعهد شده به واحدهای تولیدی خبر داد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که منابع مالی تولید را در کشور متنوع کنیم؛ چون صنعت ما به بانک‌ها وابسته است و صنعت کشور نیز از این ناحیه آسیب دیده است.

رحمانی با اشاره به موضوع اختلاس 3 هزار میلیاردی در کشور گفت: متأسفانه این موضوع سبب شده تا تمام کارها در کشور به خصوص بانک‌های کشور قفل کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به روند رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی در کشور و اینکه پرونده از سوی قوه قضائیه در حال رسیدگی است، اظهار کرد: بانک‌ها نباید بترسند از این رو این روال را باید در کشور اصلاح کنیم.

*اختصاص 10 درصد از منابع از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت رحمانی سپس از اختصاص 10 درصد از منابع از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت خبر داد و خاطرنشان کرد: 40 هزار میلیارد ریال از این محل در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت تا توان آنها را برای دادن تسهیلات به صنعتگران افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ظرفیت نمایندگان استان در این دوره نسبت به ادوار قبلی مجلس از ظرفیت بالایی برخوردار است؛ اظهار امیدواری کرد، صنعتگران استان بتوانند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مدیران بانک‌های استان به خاطر تشکیل کمترین پرونده و ارسال آنها به صندوق توسعه بیان کرد: اعتبارات صندوق توسعه 300 میلیارد ریال است که تاکنون برای 10 میلیارد ریال آن قرارداد بسته شده که سهم آذربایجان شرقی از این محل رقم ناچیزی است.

*باید برخی تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم رحمانی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه در آذربایجان‌شرقی باید دیدگاه‌های خود را عوض کنیم؛ تصریح کرد: باید برخی تنگ نظری‌ها را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: به مناسبت سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرحی در دست تهیه دارد که با همکاری اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب حوزه‌هایی که مانع تولید هستند، آنها را اعلام کنیم.

رحمانی در عین حال افزود: در سال حمایت از تولید ملی، ارزیابی مدیران کشور باید براساس حمایت از شعار سال باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی تحریم‌های دشمنان را با سربلندی پشت سر خواهد گذاشت؛ گفت: قطعاً با مرور زمان فضای فعلی تغییر خواهد یافت.

وی در ادامه افزایش ناگهانی قیمت مرغ در هفته‌های اخیر را ناشی از بی‌تدبیری افراد اندک در کشور دانست و اظهارامیدواری کرد با تدبیر به موقع مسئولان امر دیگر شاهد افزایش مجدد نرخ مرغ در کشور نباشیم.