صادرات 639 میلیون دلاری از آذربایجان شرقی/ تبدیل فضای سودآوری به جای دلال‌بازی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات 639 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی با 32 درصد از استان خبر داد و گفت:باید بتوانیم فضای فعلی را به فضای سودآوری به جای فضای دلال‌بازی تبدیل کنیم.

محمدجعفر عظمایی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و تولیدگران شهرستان بناب اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال به میزان 12 میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی از کشور به خارج صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین طی همین مدت بیش از 639 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش یافته است.

عظمایی با بیان اینکه شهرستان بناب به لحاظ موقعیت خاص جغرافیای رشد چشمگیری در بخش صنعت داشته است؛ افزود: شهرستان بناب در حال حاضر یکی از قطب‌های مهم صنعتی در استان و حتی کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون 211 واحد فعال صنعتی در شهرستان بناب وجود دارد، افزود: این تعداد واحد 2.

5 درصد تعداد واحدهای صنعتی استان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری نیز نزدیک به 10 درصد اعتبارات بخش صنعت در صنعت بناب سرمایه‌گذاری شده که نزدیک به 4 هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.

عظمایی گفت: هم اکنون 151 طرح صنعتی با اشغالزایی 4هزار و 500 نفر و با اعتبار 750 میلیارد تومان در این شهرستان در حال اجراست که در صورت تحقق به یکی از شهرهای توسعه یافته صنعتی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبعات اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها فضا را برای تولید فضای مطلوبی نکرده و باید بتوانیم فضای فعلی را به فضای سودآوری به جای فضای دلال‌بازی تبدیل کنیم و سرمایه‌گذار با تضمین وارد این عرصه شود از این رو باید این فضا را تغییر دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به برنامه‌های این سازمان برای کنترل قیمت‌ها در بازار نیز اشاره کرد و گفت: طی چهارماه ابتدایی سال 152 پرونده تعزیراتی برای اصناف متخلف در شهرستان بناب تشکیل شده و در این زمینه متخلفان 530 میلیون ریال جریمه شده‌اند.