هنوز شرایط ابتدایی حمایت از تولید ملی فراهم نشده / قواعد بازی درحوزه مالی فراهم نشده است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی هنوز شرایط ابتدایی آن را فراهم نیاورده‌ایم، گفت: قواعد بازی درحوزه مالی فراهم نشده است.

رضا حسینی چهارشنبه شب در جمع مسئولان اقتصادی استان و شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت شفاف عمل کردن در حوزه اجرایی و قانونگذاری کشور اظهار کرد: این اداره کل آمادگی دارد شرایط را برای حمایت از واحدهای تولیدی و حفظ این واحدها در شرایط کنونی فراهم کند.

وی افزود: قواعد بازی درحوزه مالی فراهم نشده است و شرایط را باید طوری فراهم کنیم که در شرایط تحریم بتوانیم در حوزه نگه‌داشت واحدهای تولیدی قدم برداریم.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در زمینه شهرک‌های صنعتی برای رهایی از گرفتاری‌های موجود باید قیمت زمین در شهرک‌ها کاهش یابد تا استقبال سرمایه‌گذاران فراهم شود.

دبیر ستاد استانی طرح هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی هنوز شرایط ابتدایی آن را فراهم نیاورده‌ایم، گفت: در چارچوب صدور مجوزهای لازم و آغاز کسب و کار توسط تولیدکنندگان بدون تعارف آماده همکاری بوده و با اعلام فرمانداری‌ها مشکلات و موانع قانونی مربوط به سیستم بانکی را حل می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد علاوه بر این نشست‌ها در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید برای سایر بسترهای توسعه نیز وقت بگذاریم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: با هدف جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در اردیبهشت ماه سال 92 در استان برگزار خواهد شد.