حجت‌الاسلام محمد باقری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت، گفت: ایشان در سال‌های اخیر خصوصا در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه و مخصوصا وضعیت بین‌المللی که در حال حاضر پیش‌روی ماست تاکید بیشتری بر انسجام، وحدت و همدلی مسئولان دارند.

وی با بیان اینکه همدلی مسئولین بهترین راه مقابله با تهاجمات و تهدیدات است، افزود: مقام معظم رهبری نحوه تعامل دولت و مجلس را رصد می‌کنند و این تذکرات را در همین راستا ارائه می‌دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران، خاطرنشان کرد که در صورت تعامل بیشتر مسئولان و قوای سه‌گانه، این اجلاس بهتر و به نحو احسن برگزار خواهد شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به نقش رسانه‌ها در ایجاد تعامل بین قوا اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها هم می‌توانند بین قوا تعاملی سازنده‌ برقرار کنند و هم توانایی ایجاد تنش بین سه قوه را دارند.

باقری ابراز عقیده کرد: متاسفانه مطبوعات، رسانه‌ها و سایت‌های خبری، از هر طیف فکری‌ای که باشند، توجه چندانی به ایجاد تعامل بین قوا ندارند در حالی که اگر بتوانند این تعامل را ایجاد کنند مهم‌ترین عامل کمک‌کننده در راستای وحدت و انسجام مسئولین خواهند بود.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه انتقاد در جای خود مهم‌ترین عامل پیشرفت جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه ما در هر دو طرف شاهد تخریب هستیم و انتقاد سازنده‌ای نمی‌بینیم.

لازم است رسانه‌ها با نقد صحیح و سازنده و بدون تخریب تعامل بین دولت، مجلس و قوه قضاییه را بیشتر کنند.