بناب 15 درصد فولاد کشور را تولید می‌کند

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان بناب گفت: این شهرستان با شش واحد صنعتی 15 درصد فولاد کشور را تولید می‌کند.

علیرضا اسدی شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل منطقه و زیرساخت‌های مناسب اعم از عبور خط آهن سراسری از شهرک صنعتی، فعالیت نیروگاه برق در کنار شهرک صنعتی شرایط لازم را نسبت به توسعه روزافزون استانداردسازی میسر کرده است.

وی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی حدود 4 هزار 950 هکتار از اراضی زیرکشت شهرستان به باغ‌های انگور اختصاص دارد که بیش از 74 هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود که مقداری از آن به صورت تازه خوری و بقیه نیز در حدود 500 واحد بارگاه انگوری به کشمش تبدیل می‌شود.

صادرات کشمش بناب به 40 کشور دنیا اسدی اضافه کرد: علاوه بر انگور خود شهرستان بناب، از شهرستان‌های شیراز، نقده، ارومیه، تاکستان و .

انگور خریداری شده و در اینجا به کشمش تبدیل می‌شود و کشمش تولیدی در حدود 30 واحد کارخانه فرآوری و بسته‌بندی شده و به حدود بیش از 40 کشور جهان صادر می‌شود که شهرستان بناب از نظر صادرات خشکبار (کشمش) مقام اول را در استان داراست و هرساله نیز بیش از یک واحد نمونه صادرات ملی و چند صادرکننده نمونه استانی از این شهرستان داریم که این بیانگر بالا بودن ظرفیت کشاورزی و صادرات این شهرستان است.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بناب گفت: علاوه بر کشمش، برگه زردآلو، قیسی، خرما و مغز پسته نیز بسته‌بندی و از این شهرستان صادر می‌شود.

بناب 15 درصد فولاد کشور را تولید می‌کند وی تصریح کرد: این شهرستان در زمینه صنعتی نیز در استان مقام دوم را به لحاظ وجود شش واحد تولیدی فولاد که حدود 15 درصد فولاد کشور را شامل می‌شود و همچنین چهار واحد لبنی و سه واحد آردسازی و چهار واحد خوراک دام و طیور و سایر واحدهای تولیدی در زمینه لوازم خانگی، شوینده، کیک و کلوچه، ماکارونی، بسته‌بندی مرباجات و عسل، فرآورده‌های گوشتی، لوله پلیکا و بسته‌بندی کره حیوانی و گیاهی و سویا و قندریزی فعال است.

صادرات 100 میلیون دلاری از بناب اسدی خاطرنشان کرد: در جریان سال 90 مقدار 21 میلیون و 700 هزار کیلوگرم انواع کشمش، برگه زردآلو و قیسی، تعداد 28 هزار و 100 دستگاه انواع آبگرمکن برقی، گازی و لوله آبی، 12 میلیون کارتن فرآورده‌های آرد و غلات و انواع فرآورده‌های لبنی به ارزش 100 میلیون دلار از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.