مدارس بناب سرایدار ندارند! / راهیابی 32 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بناب به المپیادهای مختلف کشور

فرماندار بناب با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی و سرایدار در مدارس بناب گفت: براساس آمارهای موجود در سال 93 تعداد بی‌سوادان بناب 4 هزار و 749 نفر بودند که با تمهیدات انجام شده توانستیم یک هزار نفر از آنها را کاهش دهیم.

به گزارش بناب نیوز و به نقل از فارس، ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در جمع مدیران مدارس و فرهنگیان بناب که وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشت، با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش شهرستان بناب اظهار داشت: هم اکنون 24 هزار دانش‌آموز در 225 آموزشگاه در قالب 966 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

فرماندار بناب افزود: براساس آمارهای موجود در سال 93 تعداد بی‌سوادان بناب 4 هزار و 749 نفر بودند که با تمهیدات انجام شده توانستیم یک هزار نفر از آنها را کاهش دهیم.

راهیابی 32 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بناب به المپیادهای مختلف کشور فرج‌اللهی از راهیابی 32 نفر از دانش‌آموزان این شهرستان به المپیادهای مختلف کشور خبر داد و گفت: یکی از مشکلات جدی و حیاتی آموزش و پرورش بناب بحث قدیمی بودن ساختمان‌ها و فضاهای آموزشی بود که محدودیت‌های مالی در دولت باعث شد پای خیران به این بحث باز شود و در سایه تلاش خیران و نماینده مردم در مجلس توانستیم در یک سال گذشته 15 مدرسه را در قالب 114 کلاس با زیربنای 18 هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون تومان تخریب کنیم و در حال بازسازی هستیم.

این مسئول دولتی در شهرستان بناب اضافه کرد: سهم مشارکت آموزش و پرورش در این بخش نزدیک به 7 میلیارد تومان است که در صورت تخصیص ظرف یک سال این طرح‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

فرج‌اللهی با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی و سرایدار در مدارس بناب، تکمیل خانه معلم را از مطالبات جدی فرهنگیان اعلام و اظهار کرد: این طرح از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و نیازهای آموزش و پرورش بناب، بر احداث کانون دانش‌آموزی، اردوگاه دانش‌آموزان که زمین آن خریداری شده، تکمیل خانه معلم، احداث استخر و ایجاد پردیس فرهنگیان در این شهرستان تأکید کرد.

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست نماینده فرهنگیان و مدیران مدارس مشکلات و نیازهای این قشر را بیان کرد.