نماینده مردم بناب در مجلس: رسانه ای کردن رتبه‌بندی معلمان موجب افزایش تورم در جامعه می‌شود

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه بحث رتبه‌بندی معلمان نباید رسانه‌ای شود، گفت: انتظار داریم این موضوع توسط دولت از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی نشود، چرا که با طرح آن افزایش تورم در جامعه را شاهد می‌شویم.

به گزارش بناب نیوز و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع فرهنگیان و معلمان شهرستان بناب که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل مشکلات زیاد در حوزه آموزش و پرورش، اولویت اول بنده پیگیری مسائل مربوط به آموزش و پرورش بود و طی این مدت در حد توان کارهایی در این بخش انجام شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات آموزش و پرورش گفت: اگر کشوری می‌خواهد به توسعه دست یابد، باید به آموزش و پرورش بها دهد.

باقری‌بنابی افزود: طی 37 سال گذشته و با توجه به مشکلات بعد از جنگ تحمیلی، نمی‌گویم به آموزش و پرورش ظلم شده، ولی کم‌توجهی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس اجرای برنامه ششم توسعه را فرصت مغتنمی برای حل مشکلات آموزش و پرورش دانست و افزود: مجلس آماده است قدم‌های مثبتی را برای حل مشکلات آموزش و پرورش در تمام بخش‌های آن و در قالب برنامه ششم بردارد.

باقری‌بنابی تأکید کرد: برنامه ششم توسعه بهترین فرصت برای ارتقای معیشت، ساخت و ساز و سایر مسائل مربوط به آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بحث رتبه‌بندی معلمان نباید رسانه‌ای شود، گفت: انتظار داریم این موضوع توسط دولت از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی نشود، چرا که با طرح آن افزایش تورم در جامعه را شاهد می‌شویم، از این رو پیشنهاد می‌شود دولتمردان اجرای طرح رتبه‌بندی را در سکوت کامل انجام دهند.

کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی آموزش و پرورش بناب نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی آموزش و پرورش بناب اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی آموزش و پرورش نیروهای مقطع متوسطه که هیچ آشنایی لازم با دروس مقطع ابتدایی ندارند، باید در این مقطع تدریس کنند.

امکانات رفاهی و زیرساخت‌ها برای فرهنگیان در بناب در حد زیر صفر است باقری‌بنابی با بیان اینکه امکانات رفاهی و زیرساخت‌ها برای فرهنگیان در بناب در حد زیر صفر است، تکمیل خانه معلم این شهرستان را که از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، خواستار شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجمع خیران مدرسه‌ساز بناب تصریح کرد: خوشبختانه در سایه تلاش این عزیزان فرهنگسازی خوبی صورت گرفته و به لطف تلاش ایشان امروز خیر داریم، ولی فضا نداریم که در آنجا کار شود.

هیچ دخالتی در خصوص انتخاب مدیران مدارس نداشته‌ام/ انتخاب مدیران مدارس ضابطه‌مند شود این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وی هیچ دخالتی درخصوص انتخاب مدیران مدارس نداشته است، از وزیر آموزش و پرورش خواست در بحث انتخاب مدیران مدارس و حتی معاونان آنها کاری انجام دهند که ضابطه‌مند باشد و کسی که مدیر مدرسه می‌شود، دارای شاخصه‌های لازم باشد.

باقری‌بنابی پیشنهاد کرد که شهرستان بناب را به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب و از سال آینده این طرح را عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه از حاشیه‌های سیاسی دور باشیم، انتخاب مدیران مدارس باید ضابطه‌مند باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ما در کشور شایسته‌سالاری نداریم و اگر هم داریم، کم است.

باقری‌بنابی خواستار ایجاد و راه‌اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان بناب شد.