23 طرح عمرانی در شهرستان بناب به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار بناب گفت: 23 طرح عمرانی و خدماتی همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد! به گزارش بناب نیوز و به نقل از فارس، ولی‌الله فرج‌اللهی عصر امروز در حاشیه نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد طرح با صرف اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال در قالب طرح‌های استانی اجرا شده است.

وی افزود: 12 طرح در سطح روستاهای منطقه شامل بهسازی، جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی طرح‌های مربوط به دهیاری‌ها و اجرای شبکه فرعی سد علویان نزدیک به 20 کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

فرماندار بناب تصریح کرد: همزمان با هفته دولت دو پروژه عمرانی دیگر با اختصاص اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در شهرستان بناب کلنگ‌زنی می‌شود که با این کلنگ‌‌زنی اجرای طرح آبیاری بارانی در یک هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب آغاز می‌شود.

فرج‌اللهی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان جهادکشاورزی، امور آب و نظام مهندسی کشاورزی گفت: در عرض 36 سال گذشته تنها 101 هکتار از اراضی شهرستان بناب به زیرکشت آبیاری بارانی رفته بود و در عرض چهار ماه گذشته نزدیک به یک هزار هکتار از اراضی منطقه به زیرکشت آبیاری بارانی خواهد رفت و در واقع 10 برابر 36 سال گذشته در این بخش کار شده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از آب‌های موجود گفت: مشکل کمبود آب در بناب به فراتر از بحران رسیده است، از این رو دولت برای استفاده بهینه کشاورزان از آب موجود 90 درصد هزینه‌های آبیاری بارانی را بلاعوض پرداخت می‌کند و 10 درصد آن توسط کشاورزان پرداخت می‌شود.

فرماندار بناب با اشاره به اینکه در اجرای سند تدبیر و توسعه شهرستان اجرای یک هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب تا سال 95 برای آبیاری بارانی پیش‌بینی شده است؛ گفت: امیدواریم تا پایان سال 95 بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بناب را زیر پوشش آبیاری بارانی ببریم.

فرج‌اللهی تأکید کرد: در این هفته بیش از 100 برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی نیز برای معرفی برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی توسط ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار می‌شود.