نشست صمیمی فعالان بخش فرهنگ و هنر بناب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار بناب ضمن تبریک هفته دولت از شیخ رضا باقری بنابی به دلیل ابتکار برگزاری این جلسه تشکر کرد و از علی داننده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست توجه و اهتمام بیشتری به مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر بناب داشته باشد.

سعید برقی با اعلام اینکه کانونهای مساجد و همچنین کانونهای فرهنگی بناب در حال افزایش  بوده و هنرمندان فعالی در بناب حضور دارند مهمترین مشکلات مربوط به این بخش را دریافت مجوز برای تشکل های هنری، و مشکلات مربوط به نمایش آثار هنرمندان عنوان کرد.

در ادامه نمایندگان تشکل های فرهنگی هنری بناب و نمایندگان کانونهای فرهنگی مساجد به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود پرداختند.

حسین داوودی از انجمن نمایش بناب به قدمت سیزده ساله ی جشنواره تئاتر بناب اشاره کرد و گفت: بناب اولین شهر در سطح کشور بود که اقدام به برگزاری جشنواره های تئاتر شهرستانی نمود.

به گفته وی در حال حاضر 5 گروه نمایش در سطح شهرستان فعال می باشند.

داوودی به کاهش بودجه ی این انجمن اشاره کرد و گفت: بدلیل اختصاص نیافتن بودجه در سال قبل نتوانستیم جشنواره تئاتر منطقه ای بناب را برگزار کنیم.

عضو انجمن نمایش بناب در ادامه از مسائلی نظیر طولانی شدن اعطای مجوز به نمایش ها، ناعدالتی در اختصاص بودجه به برنامه های شهرستانی در مقایسه با مرکز استان، و نبود بودجه جهت اعزام گروه های نمایش بناب به جشنواره های منطقه ای و کشوری انتقاد کرد.

وی بناب را دارای توان و پتانسیل جهت برگزاری جشنواره تئاتر استانی دانست و از مسئولین خواست شجاعت کافی را در این زمینه داشته باشند.

حبیب اصغری از انجمن موسیقی بناب از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست نسبت به صدور پروانه فعالیت رسمی انجمن موسیقی بناب تلاش کند.

وی گفت با وجود برگزاری کنسرتهای مرتب از داشتن انجمن محروم مانده ایم.

اصغری افزود: باید از گروه های موسیقی شهرستان حمایت و از آنان جهت اجرای برنامه در مراسمات نهاد ها دعوت بعمل آید تا موسیقی سالم به مخاطب ارائه شود.

بابک آذرشب از موسیقی دانان بنام شهر بناب سخنران بعدی این برنامه بود.

آذرشب با اعلام اینکه بدوی ترین قبایل تا پیشرفته ترین ملل دارای موسیقی خاص و منحصر بفرد خود می باشند لزوم توجه بیشتر به تاثیرات موسیقی بر انسان و اهتمام بیشتر به موسیقی سالم را خواستار شد.

وی از علی داننده خواست حمایت بیشتری از جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب به عمل آید.

اذرشب سالن 300 نفری مجتمع فرهنگی هنری بناب را برای برنامه های فرهنگی بناب ناکافی دانست و خواست سالن بزرگتری با ظرفیت بیشتری در بناب احداث شود.

جعفر آذررخش به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی بناب سخن گفت و از مجسمه های نصب شده در میادین بناب انتقاد کرده و آنها را در شان مردم بناب ندانست.

آذررخش از تلاش برای برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی برای اولین بار در بناب خبر داد.

.