باقری بنابی: مسئولان عدالت را در تخصیص بودجه های فرهنگی شهرستان ها رعایت کنند

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه زیادی صرف مسائل فرهنگی کشور می شود اما این بودجه درست هزینه نمی شود.

شیخ رضا باقری بنابی در نشست صمیمی فعالان فرهنگی هنری بناب به پروژه ی لاله اشاره کرد و افزود: بودجه هشت میلیاردی برای این کار در نظر گرفته شده است و کار خوب و فاخری است ولی باید این نکته را در نظر داشت که سال گذشته بودجه ی اختصاص یافته به حوزه فرهنگ استان تنها 3 میلیارد تومان بوده است.

وی از مسئولان ارشاد استان خواست عدالت را در زمینه ی تخصیص بودجه به شهرستان ها اعمال کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حاضرین نسبت به تعیین ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: پیشنهادهایی را به مدیرکل و فرماندار ارائه داده ایم و در آینده ی نزدیک شاهد معارفه ی رییس جدید این اداره خواهیم بود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام اینکه مطبوعات در بناب مظلوم واقع شده اند افزود: تلاش خواهیم کرد چندین مجوز جدید برای نشریات دریافت کنیم.

وی از فعالان حوزه ی فرهنگ و هنر بناب خواست بصورتی جدی وارد حوزه ی مطبوعات شوند و قول مساعد داد در زمینه ی دریافت مجوز فعالیت به آنها کمک کند.

باقری بنابی در بخش دیگری از سخنانش از هنرمندان بنابی خواست ارتباط خود را با مسئولان افزایش دهند و نسبت به مطالبه ی حقوق خود اقدام نمایند.

وی همچنین در زمینه ی موسیقی از هنرمندان فعال در این حوزه خواست تلاش کنند مردم با موسیقی فاخر و سالم آشنا شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام اینکه چندین کانون فعال در بناب فعال هستند از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خواست از این کانون ها حمایت بعمل آید تا توسعه ی همه جانبه در مسائل فرهنگی انجام پذیرد.

وی همچنین تجهیز کانون های مساجد بناب و ایجاد محیط با نشاط برای جذب جوانان را خواستار شد.

شیخ رضا باقری بنابی با اعلام اینکه سالن فعلی مجتمع فرهنگی هنری بناب برای برگزاری برنامه های فرهنگی هنری بناب کافی نیست گفت: باید مجتمع جدیدی با چندین سالن و یک آمفی تئاتر 700 الی 800 نفری در بناب احداث شود.