پروژه معلم بناب در پیچ و خم اما و اگرها

میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور وسایط نقلیه یکی از پرترافیک‌ترین نقاط منطقه به شمار می‌آید و تردد روزانه 80 هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در آن به وضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می‌کند.

به گزارش بناب نیوز، ولی‌الله فرج‌اللهی فرماندار بناب ظهر امروز در جریان بازدید معاونت راهداری و هماهنگی امور استان‌‌های وزارت راه و شهرسازی از مراحل اجرایی پروژه پل روگذر میدان معلم شهرستان بناب با بیان اینکه تأخیر در اجرای این پروژه مردم و مسئولان شهرستان را کلافه کرده است؛ اظهار داشت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید برای تکمیل این پروژه بیش از پیش اهتمام کنند.

وی تصریح کرد: آبرو و حیثیت دولت تدبیر و امید و نظام در گرو تکمیل پل روگذر میدان معلم بناب است.

تردد 80 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از بناب فرج‌اللهی سپس با اشاره به تردد روزانه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در این مسیر بر لزوم تکمیل و بهره‌برداری سریع این پروژه تأکید کرد.

فرماندار بناب تصریح کرد: تلاش‌های نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و مسئولان راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی در پیگیری تکمیل این پروژه قابل تقدیر است ولی جا دارد مسئولان وزارت راه و شهرسازی از اعتبارات اضطراری و حتی بحران به این پروژه تخصیص و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

به گفته فرج اللهی، عدم تکمیل این پروژه به یک سوژه در منطقه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: شاید این پروژه جزو یکی از 10 پروژه مهم و اضطراری در کشور باشد که نیاز به تکمیل دارد.

پروژه معلم بناب به عنوان مطالبات بنابی‌ها شده است نماینده مردم بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید تکمیل پروژه روگذر میدان معلم بناب را جزو مطالبات چندین ساله اهالی این شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

حجت الاسلام محمد باقری‌بنابی سپس با اشاره به تعطیلی این پروژه طی چهار ماه گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبار اذعان کرد: با گشایشی که از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، امیدواریم به زودی شاهد فعالیت مجدد این پروژه و در نهایت تکمیل آن باشیم.

بدهی 45 میلیارد ریال به پیمانکار پروژه معاون راهداری و هماهنگی امور استانهای وزیر راه و شهرسازی نیز پس از بازدید از آخرین مراحل اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: تأخیر در تکمیل و بهره برداری از پل روگذر میدان معلم بناب تا جایی پیش رفته است که مسئولان شهرستان اعم از فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسیدن این پروژه را یکی از دغدغه‌های مهم خود تلقی می کنند! عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به مطالبات 45 میلیارد ریالی پیمانکار پروژه افزود: تکمیل و بهره برداری از این پروژه جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

این مقام وزارتی تصریح کرد: در جلسه هفته آینده گزارشی به وزیر راه و شهرسازی پیرامون آخرین وضعیت اجرایی این پروژه ارائه خواهم داد و امیدوارم نسبت به تخصیص و گشایش اعتبار برای اجرای این پروژه و فعال کردن آن اقدام لازم به عمل آید.

گزارش فارس حاکی است، آذرماه سال 1390 عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب با پیش‌بینی اعتباری در حدود 170 میلیارد ریال آغاز شد و مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که این پل ظرف دو سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اما اکنون حدود 4 سال از آغاز احداث این پل روگذر می گذرد و متأسفانه نه تنها تکمیل این طرح هنوز چشم انتظار وعده های مسئولان است بلکه از 4 ماه پیش کارگاه و عملیات اجرایی این پروژه نیز تعطیل شده است و بعبارتی تکمیل و بهره برداری از پروژه پل روگذر میدان معلم شهرستان بناب به آرزویی دیرینه برای اهالی منطقه تبدیل شده است.

با بهره برداری از پروژه پل روگذر میدان معلم بناب که بصورت چهارخطه رفت و برگشت طراحی شده است، شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و میزان تصادفات جاده ای در مسیر این پل که یکی از شاهراههای حیاتی منطقه و پل ارتباطی چندین استان غربی کشور است، خواهیم بود.

ناگفته پیداست که میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور وسایط نقلیه یکی از پرترافیک‌ترین نقاط منطقه به شمار می‌آید و تردد روزانه 80 هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در آن به وضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می‌کند تا حداقل تأخیر دو ساله از برنامه زمان بندی شده به درازا نکشد.

با این توصیف، می طلبد که مسئولان دست اندرکار در روند تکمیل این پروژه تسریع کنند.

فارس.