امدادرسانی به سیل‌زدگان عجب‌شیر، بناب، آذرشهر و مراغه/ فوت یک نفر

نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرهای عجب‌شیر، بناب و آذرشهر به سیل‌زدگان 8 روستای تابعه این شهرستان‌ها امدادرسانی کردند.

به گزارش بناب نیوز، شب گذشته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرهای عجب‌شیر، بناب و آذرشهر به سیل‌زدگان 8 روستای تابعه این شهرستان‌ها امدادرسانی کردند.

نجات یک نفر از چنگال سیل و انتقال به بیمارستان آذرشهر عظیم نظری رئیس جمعیت هلال‌احمر آذرشهر در تشریح عملیات‌های امدادگران گفت: در پی بارش شدید باران در آذرشهر و جاری شدن سیل در روستاهای اطراف، بلافاصله تیم‌های امدادی از پایگاه امداد شهید یوسف‌تبار و نجاتگرانی از خود جمعیت به همراه پرسنل به روستاهای اطراف اعزام شدند.

نظری ادامه داد، بارش باران در روستاهای خانقاه، کوخالو، زینب‌لو، داشکسن، منطقه کوروش دربندی و الوانق منجر به جاری شدن سیل و آبگرفتگی و مسدودی معابر و نفوذ گل ولای به بعضی از منازل شده بود که نجاتگران با بهره‌گیری از دستگاه‌های پمپ آب سه دستگاه و کف کش اقدام به تخلیه آب و بازگشایی مسیر کردند و یک نفر از اهالی روستای «کوخالو» که در سیل گرفتارشده بود با تلاش امدادگران نجات و به بیمارستان شهید مدنی آذرشهر انتقال داده شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آذرشهر افزود: در حادثه دیگری در پی دریافت خبری مبنی بر گم شدن سه نفر در روستای «الوانق» طی مراجعه حضوری یک نفر به پایگاه امدادی شهید یوسف‌تبار، نجاتگران به منطقه اعزام شدند و موفق شدند در کوه‌های اطراف دو نفر از گمشدگان را نجات دهند اما متاسفانه نفر سوم در اثر سیل فوت کرده بودند.

نظری خاطرنشان کرد: 16 تن از پرسنل و نجاتگران آذرشهر در این عملیات‌ها حضور داشتند که عملیات‌های نجاتگران آذرشهر از ساعت 19 عصر روز گذشته جمعه 27 شهریور آغاز و صبح امروز شنبه ساعت 8 خاتمه یافت.

عملیات نجاتگران بناب و مراغه بنابراین گزارش نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان بناب و مراغه هم شب گذشته در پی وقوع سیل در روستاهای مهماندار، خانیان والنجق از توابع عجب شیرو روستای چکان از توابع مراغه به این روستاها مراجعه و اقدامات و امدادرسانی لازم را انجام دادند.

در این عملیات‌ها 3 تیم از بناب و 2 تیم از مراغه حضور داشتند.

فارس .