غفلت از امر به معروف و نهی از منکر برکات جامعه را از بین می‌رود

امام جمعه بناب با اشاره به ضرورت اجرای فریضه الهی«امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه گفت: جامعه‌ای که از اجرای این مهم غافل باشد، برکات از آن جامعه رخت بر می‌بندد.

به گزارش بناب نیوز، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: مراسم‌های عزاداری محرم و مجالس عزا باید باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

وی افزود: اسلام منهای اصل ولایت رمق و دین منهای ولایت خاصیتی ندارد و شأن و شرف ما به دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) گره خورده است.

باقری‌بنابی با بیان اینکه همه ارزش‌ها و گنجینه‌های گران قیمت پشت سر سینه‌زنی‌ها و سیاه پوشی‌هاست؛ گفت: شیعه می‌خواهد این ارزش‌ها را پاس بدارد.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عملاً نشان داد که ملاحظه کاری و محافظه کاری، لذت‌جویی و عافیت طلبی نباید مانع راه انسان مؤمن در انجام وظیفه خود باشد.

باقری‌بنابی سپس با اشاره به اینکه این انقلاب و این نظام خصوصاً در عرض 8 سال دفاع مقدس در مقیاس قیام امام حسین(ع) نسخه‌برداری شده بود؛ گفت: درسی که مردم از قیام آن حضرت گرفته بودند، در عرض هشت سال دفاع مقدس با تقدیم عزیزان خود و دفاع جانانه از وطن نشان دادند و امام حسین(ع) این درس را به ما داد که در کنار اقتدار، مؤمن باید عزت و شرف خود را نیز حفظ کند.

وی اذعان کرد: در صحنه عاشورا چهره امام حسین(ع) در عین مظلومیت چهره حماسه و اقتدار بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی سال به سال اوج می‌گیرد؛ تأکید کرد: جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس نشان داد که در اوج مظلومیت ولی در اوج اقتدار در مقابل دشمنان ایستاد و آنها را سر جای خود نشاند.

باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب به فرمایش امام راحل(ره) که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» اشاره و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در اوج غربت، تحریم و محاصره مقتدرانه در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی در هر مقطعی که لازم شده است، مقام معظم رهبری آن عبد صالح تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و سرجایشان نشانده است و همه اینها درس‌هایی هستند که از مکتب عاشورا اخذ شده‌اند.

امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: حقیقت دیگری که در قیام امام حسین(ع) تجلی می‌کرد، عاطفه بود و مستمراً باید این عنصر تقویت شود.

این نشان داد که حادثه عاشورا صرفاً در منطق و حماسه خلاصه نشده است بلکه عنصر عاطفه نیز در تجلی قیام آن حضرت کارساز بوده است.

باقری‌بنابی با تأکید بر اینکه مرثیه خوانی و روشنگری در شناخت حقایق تأثیرگذاری مثبتی دارد؛ گفت: برگزاری یادواره‌ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بای سرلوحه کارهای ما قرار گیرد و مجاهدت و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

وی افزود: مگر می‌توانیم زائرانی را که مظلومانه در منا جان باختند، به این زودی آنها را از یاد ببریم.

خطیب جمعه بناب با اشاره به ضرورت اجرای فریضه الهی«امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه تصریح کرد: جامعه‌ای که از اجرای این مهم غافل باشد، برکات از آن جامعه رخت بر می‌بندد از این رو براساس فرمایشات پیامبر اکرم(ص) جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر جاری نباشد، برکات از آن جامعه برچیده می شود.

این گزارش حاکی است، نمازگزاران جمعه بناب در این آیین باشکوه با سردادن شعارهای«مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود» و همچنین «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم، هیهات من‌الذّلت، لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین(ع) است» جنایت‌های آمریکا و آل سعود را در به شهادت رساندن مسلمانان محکوم کردند و شعارهای انقلابی نمازگزاران در فضای مصلای برگزاری نماز جمعه طنین‌انداز شد.

فارس .