مطلب زیر در مورد وضعیت حاضر سینما ایثار بناب می باشد که پیش از این در وبلاگ بناب نیوز منتشر شده بود و بدلیل قرار گرفتن در آستانه روز سینما و عدم مشاهده هیچگونه پیشرفتی در وضعیت این سینما مجددا منتشر می شود.

غرور سینما و خاطره سالیان رفت و آمد مردم رو به خاموشی رفته و شش سال است در لباس مبدل زنانه روزهای پرغرورش را فریاد می زند.

علی رغم اینکه سینمای بناب شش سال است تغییر کاربری داده و تبدیل به بوتیک لباس زنانه شده اما همچنان مردم این شهر فروشگاه لباس را به رسمیت نشناخته و در مکالمات خود آنرا سینما می خوانند، گویی خاطرات خوش آن در یادها همچنان زنده بوده و از تعطیلی سینمای شهر گلایه می کنند.

سینمای بناب متعلق به بخش خصوصی بوده که در زیر فشار هزینه های بالای اداره آن از یک سو و عدم استقبال مردم از سوی دیگر، کمر خم کرده و برای بقای خود تن به بدل کردن کاربری خود داده است! در خیابان اصلی بناب منتهی به میدان مرکزی شهر شش سالی است که یک بوتیک لباس های زنانه برپا شده و در سکوت فعالیت می کند و شاهد رفت و آمد گاه و بیگاه مردم است و این درحالیست که قامت این فروشگاه زنانه غیر عادی بوده و گفتگوی مردمان این شهر گواهی بر این موضوع است که از آن به سینمای شهر یاد می کنند! روزگاری این بوتیک لباس زنانه سینما بود که شش سال است در خاموشی فرو رفته و در همان پیکر در لابی سینما لباس ها جا خوش کرده و روزگار تلخی که بر سینما رفته را فریاد می زنند.

"بلال خاموشی" فرزند خاموشی بزرگ صاحب سینمای بناب با اشاره به روزگار تلخی که بر سینمای این شهرستان رفته است، با تلخی تمام تاکید کرد: کسی از سرنوشت سینمای بناب خبر ندارد! فرسودگی سالن و به تبع آن عدم استقبال مردم مشکلی است که همچون دیگر سینمای های استان دامنگیر سینمای بناب نیز شده است.

بلال خاموشی فرسودگی سالن سینما و عدم استقبال مردم را عامل تعطیلی سینمای این شهر عنوان کرد.

همچنین در ادامه خاموشی بزرگ که مالک این سینما است با گریزی به گذشته آنچه را که بر سینمای این شهر رفته تشریح کرد: سینما سال 82 تعطیل شد و پیش از آن در پنج سانس فیلم نمایش داده می شد و این درحالیست که حتی 10 نفر هم در سالن برای تماشای فیلم حضور نداشت! خاموشی وجود گرانی و تورمی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را از دیگر عوامل عدم استقبال مردم از سینما دانست که هزینه های بالای زندگی به مردم امکان اختصاص بخشی از درآمد را به تفریح و تماشای فیلم در سینما ها نمی دهد.

وی یادآور شد: از آنجایی که سینمای بناب به جایی رسیده بود که دخل و خرجش با هم نمی خواند و از سوی دیگر پنج خانواده نیز از این مکان ارتزاق می کردند ادامه کار دیگر امکان پذیر نبود و به مرور تعداد کارمندان آن کم شده و در نهایت سینما را تعطیل کردیم.

مالک سینمای بناب تاکید کرد: در صورت حمایت اداره ارشاد و مشارکت سرمایه گذاران تمایل به راه اندازی دوباره سینما داریم.

از سوی دیگر سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی وجود سینما را یکی از شاخصه های فرهنگی شهر دانست که وجود آن در شهر فرهنگی بناب ضروریست.

شهرام خدایی تاکید کرد: سینمای بناب به دلیل اینکه متعلق به بخش خصوصی است ضروریست مسئولان این شهرستان با انجام مذاکره اقدام به رفع مشکلات آن کنند.

وی با تاکید بر اینکه صرف هزینه و سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی ضروریست، اظهار داشت: راه اندازی مجدد سینمای بناب همت جمعی مسئولان را می طلبد تا سینما را بازسازی کرده و آن را به روز رسانی کنند.

همچنین خدایی تاکید کرد: درصورت به روز رسانی تکنولوژی سینماها مردم بی شک حضور پرشوری خواهند داشت و دیگر سینمای خانگی مانعی برای سینماهای استان نخواهد بود.

.