تعطیلی مراکز تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد در بناب

معاون فرماندار شهرستان بناب بر تعطیلی مراکز تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد تأکید کرد.

به گزارش بناب نیوز، امین رفیعی در نشست کمیته فنی کنترل مصالح ساختمانی شهرستان بناب با تأکید بر لزوم استانداردسازی و اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای مصالح ساختمانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت استانداردسازی مصالح در بالا بردن کیفیت ساختمان‌های احداثی و حفظ و حراست از سرمایه ملی، کلیه مراکز تولید مصالح ساختمانی موظف هستند تا پایان امسال با مراجعه به اداره استاندارد نسبت به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد در تولیدات خود اقدام کنند.

وی از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی نیز خواست پس از سپری شدن مهلت مقرر با همکاری اداره تعزیرات حکومتی نسبت به تعطیلی مراکز تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد اقدام کنند.

معاون فرماندار بناب همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مکلف کرد به ناظران ساختمانی تأکید کنند که در تمام ساخت و سازهای تحت نظارت کارفرما و پیمانکار به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد مکلف بوده و موضوع از طریق کمیته کارشناسی کار گروه کنترل ساختمان به شدت کنترل خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی نسبت به ارائه لیست و مشخصات تمام کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که محصولات تولیدی استاندارد دارند با قید اعتبار آن به اعضای کمیته اجرایی ساختمان اقدام کند.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز باید کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی و واحدهای تیرچه و بلوک دارای پروانه را با اطلاع رسانی قبلی نسبت به اخذ پروانه استاندارد ملی ملزم کند.

فارس .