افتتاح دو پایگاه امداد و نجات روستایی در بناب

همزمان با میلاد با سعادت نبی اکرم و هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی دو پایگاه امداد و نجات روستایی در روستاهای خوشه مهر و آلقو در شهرستان بناب افتتاح شد.

به گزارش بناب نیوز، رئیس جمعیت هلال احمر بناب هدف از افتتاح پایگاههای روستایی را توان افزایی و تجهیز پایگاههای امداد روستایی جهت مقابله با حوادث طبیعی و امداد رسانی در مواقع بحرانی اعلام کرد.

جعفر صادق قلی پور افزود: در این پایگاهها جوانان علاقه مند به امداد و نجات با شرکت در کلاسهای آموزشی فنون امداد رسانی را فرا خواهند گرفت که خدای ناکرده در زمان بروز بلایای طبیعی تا رسیدن نیروهای امدادی کمک های لازم را به آسیب دیدگان ارایه نمایند.

وی با اشاره به اینکه این پایگاهها در روستاهای واقع در مرکز چندین روستا راه اندازی می شوند گفت:سعی می کنیم با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نسبت به افتتاح پایگاه امداد و نجات در تمامی روستاها اقدام کنیم.

رئیس جمعیت هلا احمر بناب افزود: تجیزات و امکانات این پایگاهها شامل چادر، کیف کمک های اولیه، لباس امدادی، بیل و کلنگ، کپسول آتش خاموش کن و دست کش کار می باشد که در آیند با افزایش تجهیزات توان این پایگاهها افزایش خواهد یافت.

خبرنگار بناب - پورملا اقدم.