تصویب 14 طرح کشاورزی و دامپروری برای توسعه بخش کشاورزی بناب

درجلسه ستاد ویژه توسعه بخش کشاورزی بناب 14 طرح کشاورزی و دامپروری با اعتباری افزون بر شش میلیارد و 59 میلیون ریال تصویب شد.

فرماندار بناب عصر دیروز سه شنبه در این جلسه با اعلام این خبر افزود: این طرحها شامل خرید دام، احداث و بهسازی اماکن دامی، احداث استخر ذخیره و انتقال آب جهت اجرای آبیاری تحت فشار، احداث بارانداز فرآوری انگور و همچنین تجهیز چاههای آب می باشد که مورد تصویب قرار گرفت.

سعید برقی در این جلسه با انتقاد از پیشرفت کند کشاورزی در شهرستان بناب گفت: متأسفانه کشاورزی ما نسبت به صنایع پیشرفت خوبی نداشته و این درحالی است که قدمت کشاورزی شهرستان بناب خیلی بیشتر از صنعت می باشد.

وی با تأکید بر لزوم جدیت مسئولان شهرستان با رویکرد تشویقی و ایجاد روحیه امیدواری درکشاورزان شهرستان گفت: متولیان کشاورزی شهرستان باید بیکاران علاقمند به این صنعت را شناسایی و آنها را به استفاده از امتیازات طرح توسعه کشاورزی ترغیب کنند.

برقی همچنین شفاف سازی و آسان نمودن برخی بخشنامه های بانک کشاورزی را بویژه در مقوله نحوه اخذ ضمانت وامها لازم و ضروری دانست و از مدیران شهرستان خواست تا ضمن هموار کردن مسیر توسعه و رونق کشاورزی درشهرستان، قوانین و مقررات را به نفع مردم تفسیر و اجرا کنند.

فرماندار بناب تصریح کرد: نباید زیاد مقرراتی و جدی عمل کرده و عین قانون نوشته شده را برای مردم اجرا کنیم، بلکه باید انعطاف پذیرتر باشیم تا موفق تر پیش برویم و پیچیده کردن قوانین موجب عقب ماندگی ما در برخی زمینه ها نشود.

برقی تأکید کرد: مانع شدن در برابر اشتغال بیکاران با طرح قوانین دست وپاگیرانصاف نیست.

وی اظهارداشت: باید با جذب، تشویق و آموزش مردم سعی کنیم سهم 60 میلیارد ریالی طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان را جذب کنیم و نگذاریم آن را به شهرهای فعال دیگر انتقال دهند.

جعفر صادقی مدیر جهاد کشاورزی بناب هم درابتدای این جلسه از شهرداری بناب بخاطر مانع شدن در برابر اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی بوسیله قوانین اضافی مثل حریم شهر انتقاد کرد و گفت: هرکسی از فعالان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی را برای اخذ مجوز احداث به شهرداری می فرستیم، از برخورد سختگیرانه و قانونی شهرداری بناب ناامید و مأیوس می شوند.

محمود پورلطفعلی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از ثبت نام 233 نفر علاقمند جویای کار برای استفاده ازتسهیلات و امتیازات طرح توسعه بخش کشاورزی درسامانه اینترنتی رصد خبرداد وگفت: جلسات توجیهی و آموزشی لازم برای آنها بزودی برگزار خواهد شد.

گفتنی است از ابتدای امسال تاکنون جمعاً 113 طرح با اعتباری افزون بر 29 میلیارد و 799 میلیون ریال در جلسات ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان بناب تصویب شده است.