اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است

رئیس دانشگاه بناب گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ایجاد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بازوی قدرتمندی برای رسیدن به این هدف است.

قربانعلی حقیقت‌دوست ظهر امروز در آیین معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب اظهار کرد: دانشگاه بناب بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در بناب است که هم اکنون دارای سه دانشکده فنی مهندسی، علوم پایه و هنر و معارف با 17 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف بوده که این دانشگاه امسال برای نخستین بار در مقطع دکترا نیز دانشجو پذیرش کرده است.

وی ادامه داد: به واسطه وجود حوزه علمیه بسیار قوی و همچنین شعبات دانشگاه‌ها در بناب، در زمینه مسائل فرهنگی در این شهرستان اهتمام خاصی شده است.

رئیس دانشگاه بناب با اشاره به وجود استعدادها و قابلیت‌های فراوان در دانشگاه بناب اظهار امیدواری کرد تا با وجود نهاد رهبری در آن بیش از پیش شاهد توسعه این دانشگاه در ابعاد مختلف باشیم.

حقیقت‌دوست با بیان اینکه اسلامی کردن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است؛ خاطرنشان کرد: قطعاً ایجاد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری عینیت خواهد بخشید.

وی افزود: با ایجاد این دفتر در دانشگاه بناب نمود واقعی وحدت حوزه و دانشگاه را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه بناب با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در این راستا نیز دانشگاه بناب پیشگام بوده و سال گذشته موفق شدیم دو نشست در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بناب برگزار کنیم و در آینده نیز برگزاری این نشست‌ها جزو اولویت‌های کاری دانشگاه خواهد بود.